D1 wint in Voorschoten

Voorschoten'97 D3

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse 04

9 april 2016 8:30

Zaterdag 9 april stond om 8.30 uur voor Woubrugge D1 de uitwedstrijd tegen nummer 2 Voorschoten op het programma. Nadat de afgelopen twee wedstrijden verloren gingen tegen aanstaand kampioen BSC'68 konden onze groenwitte helden wel weer eens succesje gebruiken. Bij winst zou bovendien de tweede plaats in de competitie nog tot de mogelijkheden behoren. Al is Woubrugge dan wel afhankelijk van de resultaten van de tegenstander van vandaag. Thijs Peters was afwezig, waardoor coach Martijn en coach Dennis achterin wel iets moesten schuiven.

Bij aankomst op Sportpark Adegeest lag deze er nog wel erg verlaten bij. Toen het hek geopend was kon de D1 de kleedkamer opzoeken. Na een goede warming up stonden de spelers op scherp. Nadat de hele jonge scheidsrechter voor het begin had gefloten gingen de toeschouwers er eens goed voor staan. Zou het net zo'n spektakelstuk worden als de heenwedstrijd. Die wedstrijd, eigenlijk meer een thriller, eindigde in 4-4.

In de eerste paar minuten bleek al snel dat Voorschoten snel een voorsprong wilde nemen en werd Woubrugge flink onder druk gezet. Met het nodige kunst en vliegwerk bleef de 0-0 op het bord staan. De wereld werd zelfs op zijn kop gezet nadat Aydan Curiel een goed genomen hoekschop feilloos tegen de touwen kopte, na 9 minuten stond het gewoon 0-1. Na de openingstreffer ging Woubrugge wat meer mee voetballen al bleef Voorschoten de bovenliggende partij en had het misschien ook wel recht op een doelpunt, Maar keeper Rens de Lange en zijn verdediging weigerde te capituleren waardoor de minimale marge tot de rust werd vastgehouden.

Na de rust kwam Sophie Verschuur in het veld in de plaats van Abe Kantebeen. Het spelbeeld veranderde niet heel erg. Voorschoten bleef jagen op de gelijkmaker en Woubrugge probeerde met snelle uitvallen de score verder uit te bouwen. Een afstandsschot werd door de toeschouwers al geteld maar een fantastische redding van Rens de Lange voorkwam een treffer. Met een uiterste krachtinspanning tikte de Woubrugse goalie de bal op de lat. Niet veel later ranselde Rens een hard schot uit de beneden hoek. Elf minuten voor tijd werd Robbin van der Hulst aangespeeld. De sterke spits kon niet meer afgestopt worden door de verdedigers. De geplaatste bal in de hoek liet de keeper van de thuisclub kansloos. Na dit doelpunt gingen de koppies bij Voorschoten hangen en hield Woubrugge controle over de wedstrijd. Drie minuten voor het eindsignaal besliste Robbin de wedstrijd door de 0-3 aan te tekenen. In de blessuretijd scoorde Voorschoten uit één van de vele hoekschoppen 1-3 wat uiteindelijk ook de eindstand zou zijn. Een hele knappe prestatie van de D1. Door het resultaat van vandaag konden in Benthuizen de kurken knallen. BSC'68 D1 is kampioen van de tweede klasse 04. Gefeliciteerd.

Tot slot nog even aandacht voor de scheidsrechter van vandaag. De wedstrijd werd geleid door een C-speler van de thuisclub. Ondanks het geringe leeftijdverschil met de spelers werden zijn beslissingen door iedereen geaccepteerd en leverde de leidsman een prima prestatie af.