D1 niet in problemen tegen Meerburg

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse 04

23 april 2016 12:00

Dhr.J. vd Salm

Zaterdag 23 april de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen voor de D1. Een thuiswedstrijd op een "normaal" aanvangstijdstip. Eindelijk konden de vermoeide ouders eens lekker uitslapen want de helden speelden zaterdag pas om 12 uur. Alle eerdere thuiswedstrijd begonnen dit seizoen om 8.30 uur. Daarom allemaal wakkere toeschouwers langs de kant. Dat was maar goed ook want binnen een poep en een scheet schoot Robbin van der Hulst de 1-0 al op het scorebord. De ouders die ondanks het late tijdstip te laat waren misten dit eerste doelpunt dan ook. Er was zelfs een ouder met een hele slechte smoes. De beste man, hij past op het geld van de club, beweerde dat hij 4 keer voor de brug moest wachten............

Ondertussen ging de D1 gewoon door met voetballen. Zonder Abe Kantebeen en Twan Egberts, dat wel. Gelukkig waren er twee spelers van de D2 (Willem de Weger en Daan van der Doef) aangesloten. Na 14 minuten krulde Sophie Verschuur een corner rechtstreeks in het doel, 2-0.  Aydan Curiel pikte de 3-0 mee. Na een werkelijk fantastische pass van invaller Willem de Weger (D2) kon Robbin ongehinderd op het doel af. Oog in oog met doelman faalde de blonde spits niet en scoorde 4-0. Op slag van rust werd Rens de Lange toch nog gepasseerd en werd de ruststand 4-1.

Na de rust kabbelde de wedstrijd verder. Meerburg had niet de overtuiging om het Woubrugge echt lastig te maken. 10 minuten voor het eind van de wedstrijd kopte Robbin de eindstand op het digitale wedstrijd formulier.

18 wedstrijden, 11 keer gewonnen, 5 keer gelijk en twee keer verloren van de terechte kampioen BSC. Woubrugge D1 kan terugkijken op een goed seizoen in de tweede klasse. Martijn van Luling en Dennis Boer kunnen trots zijn op hun mannen. Wat vooral op viel was de goede organisatie op het veld. Dat is de verdienste van beide coaches. Mannen bedankt daarvoor. De spelers hebben een leuk seizoen gehad onder jullie. Nu nog het Heitinga toernooi en het eigen Westmaas toernooi en dan is dit seizoen voorbij, Op naar de C.