Geweldige wedstrijd voor JO13-3

Onder 13, JO13-3, Groep 5 12

24 september 2016 10:30

Robbert Jager

Het was eigenlijk niet de bedoeling om een wedstrijdverslag over een bekerwedstrijd te maken, maar voor de wedstrijd tussen JO13-3 en VEP van afgelopen zaterdag maak ik graag een uitzondering. Op het eerste veld (hoe stoer is dat) begon de wedstrijd om 10.30 uur onder perfecte omstandigheden. Een zonnetje en een prima temperatuur om te voetballen.

In het begin van de wedstrijd was VEP de bovenliggende partij. De bezoekers uit Woerden hadden een overwicht, maar liepen steeds in de buitenspelval van Woubrugge. Toch knap dat de spelers van JO13-3 (zeg maar D3) deze moeilijke spelregel al zo snel onder de knie hebben.

Toch kwam VEP op voorsprong. Een terecht gegeven vrije trap op de rand van het zestienmeter gebied werd onhoudbaar in geschoten. 0-1. Even leek Woubrugge aangeslagen maar na een paar minuten pakte de ploeg van Barry en Richard de draad weer op en scoorde halverwege de eerste helft de gelijkmaker 1-1 Daarna golfde het spel heen en weer. Felle duels werden uitgevochten en met name VEP speelde af en toe op het randje.

Nadat beide ploegen nog eenmaal hadden gescoord werd de rust met een 2-2 stand ingegaan.

De tweede helft toonde een Woubrugge dat tot het gaatje wilde gaan om drie punten te pakken. Wat een inzet en wat een strijdlust! Fantastisch om te zien en genieten voor de vele toeschouwers!

Via 2-3 en 3-3 kwam de thuisploeg eindelijk voor het eerst aan de leiding en vijf minuten later werd die voorsprong zelfs verdubbeld 5-3.

Een geweldig resultaat verkregen door keihard werken!

Een groot compliment aan alle spelers en begeleiders. Het was een genot om naar deze wedstrijd te kijken!