Driepunter in Zoetermeer voor JO15-2

Michiel Tinga (intikker)
Assist: Sander Brunt

29 oktober 2016 9:30

Na lastige bekerwedstrijden begon zaterdag 29 oktober de competitie voor JO15-2. Het programma bracht ons in Zoetermeer waar DSO de tegenstander was. Nu de indeling van de JO15 definitief is kunnen we eindelijk naar een vaste opstelling werken. Keeper Rens zag 4 verdedigers voor zijn neus staan: Jens, Niels K, Jelle en Sophie. Het middenveld werd gevormd door Martijn, Jesse en Stan. De aanval tot slot bestond uit Sander, Michiel en Niels vH.

De wedstrijd begon 10 minuten later dan gepland omdat er geen scheidsrechter beschikbaar was. De coach van de thuisclub vervulde vervolgens die rol.

Als snel werd duidelijk dat er geknokt moest worden voor de punten vandaag. DSO gokte met de lange bal op de snelheid van één van de spitsen terwijl Woubrugge combinerend het doel van de tegenstander probeerde te bereiken. Dit leverde voor beide elftallen wat kansjes op, maar geen doelpunten. Een 0-0 ruststand derhalve op het bord. Domper was het uitvallen van Jens van Dijk nadat hij met zijn oor in aanraking kwam met een voetbalschoen.

Na rust had Woubrugge wat meer het initiatief. Na een mooie combinatie op het middenveld werd Niels van Houdt bereikt. Niels hield goed het overzicht en legde de bal terug op Jesse Schouten die de vrijstaande Michiel Tinga aanspeelde. De spits faalde oog in oog met de sterke keeper van DSO niet, 0-1. De scheidsrechter was inmiddels weer meer coach geworden. Hier had hij het zo druk mee dat hij een terecht vlagsignaal van Erwin niet zag. Gelukkig leverde het geen tegentreffer op. Maar DSO ging nu wel wat nadrukkelijker op zoek naar de gelijkmaker. De grootste kans werd onschadelijk gemaakt door Rens de Lange. Een paar minuten voor tijd veroverde Sander Brunt de bal en bood hij Michiel Tinga een niet te missen kans, 0-2. Hiermee was de wedstrijd beslist en gingen de drie punten mee naar Woubrugge.

Voor de eerste keer dit seizoen de "0".  Mooi dat deze opdracht succesvol werd uitgevoerd. Met dit resultaat in het achterhoofd spelen we volgende week thuis tegen Zwammerdam/Aarlanderveen.