JO15-2 pakt opnieuw winst

Haz. Boys JO15-2

... (schot)
Tim van der Doef (intikker)

Onder 15 zaterdag, JO15-2, 4e klasse 15

19 november 2016 10:30

Paul Everts

Vandaag alweer de vierde competitiewedstrijd. Hazerswoudse Boys de tegenstander voor wat al weer de derde thuiswedstrijd was. Om uiteenlopende redenen was de JO15-2 verre van compleet. Sander Brunt was aan het scouten in Engeland. Stan de Groot opgeeist door de Goedheiligman, Twan Egbert op familieweekend en Martijn de Beer nog steeds in de lappenmand. Jeroen Stronkhorst, Tim van der Doef,  Abe Kantebeen en Jelle van der Laan waren de vervangers.

Vooraf was wel duidelijk dat we met de Boys een waardig tegenstander troffen. Op de ranglijst ontliepen beide elftallen elkaar niet veel. In de wedstrijd kwam dit direct tot uiting. Door slecht uitverdedigen kwam de bal bij de handige linksbuiten en die drukte af. Na twee minuten al een 0-1 achterstand. Vanaf dat moment ontstond er een boeiende wedstrijd. Beide teams raakte  paal en lat, maar Woubrugge vond tussendoor wel het net. Een gave pass van Jesse op Jeroen zette de laatstgenoemde oog in oog met de keeper, 1-1. Vriend en vijand waren het er overeens dat het een spectaculaire eerste helft was. Na 13 minuten opnieuw een voorsprong voor de bezoekers. Even snel werd de schade hersteld. Een schot van Jeroen werd nog gestopt waarna Niels er als de kippen bij was om de gelijkmaker binnen te tikken. In de 24e minuut wederom een domper toen Hazerswoude opnieuw op voorsprong kwam.  Gelukkig zou de ruststand 3-3 worden. Jelle van Luling had oog voor de sprintende Michiel die ongehinderd de bal in verre hoek kon schieten.

Tijdens de pauze enkele omzettingen waardoor Woubrugge sterk uit de kleedkamer kwam. Hazerswoude werd ver teruggedrongen.  Het duurde toch nog een kwartier voordat het overwicht ook in de stand kon worden uitgedrukt.  Eerst kon Michiel zijn kunststukje uit de eerste helft herhalen waarna Tim van der Doef van dichtbij ook nog de 5-3 kon binnen tikken. Woubrugge kwam nauwelijks nog in de problemen. Al werd het wel even billenknijpen nadat Abe zich vergreep aan een tegenstander en met een gele kaart op zak tussen de coaches kon gaan zitten. Gelukkig schoot Tim van der Doef na een mooie individuele actie de 6-3 eindstand op het bord.

Volgende week gaan we voor de derde keer dit seizoen naar Langeraar. Tegenstander Altior was ons in de bekerwedstrijd te slim af (3-2 verlies). Een eerdere oefenwedstrijd eindigde in een gelijke spel. Tijd om iets recht te zetten.