JO15-2 kan en mag niet winnen in Langeraar

Swen Vons (schot)
... (afstandschot)

26 november 2016 12:30

Competitiewedstrijd nummer 5 bracht ons vandaag in Langeraar, De twee eerdere ontmoetingen tussen Altior JO15-1 en onze JO15-2 dit seizoen hadden ons nog geen winst gebracht. Een oefenwedstrijd eindigde in 2-2. De bekerwedstrijd leverde een 3-2 nederlaag op.

Vandaag zou alles anders worden. Jammer genoeg misten we een aantal vaste krachten. Keeper Rens de Lange had familieverplichtingen. Niels van Houdt was ziek. Martijn de Beer is herstellende van een blessure. Gelukkig waren er twee vervangers uit de JO13-1 mee gereisd naar Langeraar. Keeper Durany van der Weijden en  Daan van der Doef.

Het verhaal van dit seizoen is het vroege tegendoelpunt. Ook nu was het weer raak, Al na twee minuten mocht een aanvaller van de thuisclub aanleggen voor een onhoudbaar schot, 1-0. Na dit moment had Woubrugge moeite om zelf in het spel te komen Wat volgde was een rommelige wedstrijd waarin Woubrugge toch wel wat kansen kreeg. Helaas werden deze niet benut. Na iets meer dan twintig minuten spelen werd er slap verdedigd, In poging de zaak te herstellen werd de aanvaller ten val gebracht binnen de beruchte lijnen. Een terechte strafschop die echter door Durany werd gekeerd. Jammer genoeg was Woubrugge niet bij de les en kon Altior de rebound wel raak schieten. Met een 0-2 achterstand werd de rust bereikt,

Na rust een ander Woubrugge op het veld. Daan van der Doef kwam in de plaats voor Sander Brunt. Niels van der Krogt werd gewisseld voor Luuk Ruijgrok, die inmiddels ingevlogen was uit Woubrugge. Al snel kreeg Woubrugge meer grip op de wedstrijd. In de 43e minuut was het raak. Stan de Groot zette goed door. Na een mooie combinatie met Luuk Ruijgrok werd de bal bij Swen Vons bezorgd, die bedacht zich niet en haalde snoeihard uit, 2-1. Toen Michiel 4 minuten later Luuk in de diepte weg stuurde faalde de aanvaller oog in oog met de keeper niet, 2-2. Woubrugge ging op jacht naar meer maar werd daarbij niet geholpen door de scheidsrechter, die een zeer discutabele rol speelde. Met name Swen Vons had het zwaar. Twee harde overtredingen op hem werden niet bestraft terwijl er aan de andere kant voor lichte duwtjes direct werd gefloten. Zelfs toen Luuk hard met zijn hoofd op de grond terecht kwam en duidelijk dizzy was liet hij gewoon doorspelen en mocht de verzorging niet eens het veld in. Inmiddels was Altior op een 3-2 voorsprong gekomen toen een afstandschot er zo maar in ging. Ondanks verwoedde pogingen lukte het Woubrugge niet meer om de gelijkmaker te maken. Minimaal één punt was zeker verdiend geweest. Helaas is het niet gelukt.