Eerste thuisoverwinning JO13-3

Onder 13 zaterdag, JO13-3, 5e klasse 01

4 februari 2017 9:30

Paul Everts

De JO13-3 boekte de eerste thuisoverwinning van dit seizoen. Tegenstander Sportlust werd met een 9-3 nederlaag terug naar Woerden gestuurd.

Vooraf de wedstrijd zag de selectie van de D3 er al erg indrukwekkend uit. Naast de vaste spelers werd de ploeg aangevuld met Jauke, Noah en Lucas. Spelers die mogen wennen aan  het spelen op een groot veld en zeker een aanwinst bleken te zijn.

Vooraf hadden de coaches Barry en Richard besloten om met drie verdedigers te gaan spelen en Tygo op te schuiven naar het middenveld. Dit pakte goed uit. Al meteen na het beginsignaal van de prima fluitende Paul ging Woubrugge ten aanval en al snel had dit succes. Nadat Tygo de eerste kans van de wedstrijd nog tegen de keeper aangeschoten had was het uitgerekend een van de E spelers die de score opende. Alsof hij nooit iets anders had gedaan slalomde Lucas naar de 1-0.

Niets leek een grote overwinning in de weg te staan, zeker omdat Tess al snel 2-0 liet aantekenen. Toch kwam Sportlust terug in de wedstrijd. Niet eens zozeer omdat de ploeg uit Woerden opeens sterker begon te spelen, maar door slordigheden achterin bij Woubrugge werd de tussenstand 2-1.

Voor de pauze scoorden Pieter nog voor de D3 en wist ook Sportlust het net nog een keer te vinden zodat de ruststand 3-2 werd.

Na de pauze begon de grote Pieter show. Puur op basis van zijn snelheid en balgevoel scoorde de spits driemaal achter elkaar (4-2, 5-2 en 6-2) en kwam daarmee tot een echte hattrick! Ook de 7-2 kwam van de voet van de spits van Woubrugge. De 8-2 kwam op naam van  Jauke, die in de eerste helft had gekeept en in de tweede rondgang als veldspeler binnen de lijnen kwam.

De 9-2 kwam op naam van Jim, die binnen de zestien meter aan een indrukwekkende solo begon en die uiteindelijk succesvol afrondde. Omdat iedereen bij Woubrugge op jacht ging naar de dubbele cijfers was het achterin compleet open huis waardoor ook Sportlust nog een keer kon scoren.

Deze grote overwinning bracht Woubrugge op de vierde plaats op de ranglijst en zo spelend is er nog veel mogelijk!