Winst in Waddinxveen

Jesse Schouten (intikker)

Onder 15 zaterdag, JO15-2, 4e klasse 15

18 februari 2017 12:45

Zaterdag 18 februari pas de tweede competitiewedstrijd voor de JO15-2 dit kalenderjaar. Waar Koning Winter voortdurend roet (eigenlijk sneeuw) in het eten gooide konden we gelukkig weer de (kunst)wei in.

Vooraf wel een paar vraagtekens, dus voor de zekerheid reisde Jinne Boer mee naar Waddinxveen. Martijn de Beer was er helaas niet bij, hij kampt nog steeds met naweeën van zijn ernstige blessure van vorig seizoen. Jens van Dijk verscheen wel aan de start ondanks pogingen van de tandarts om hem uit te schakelen.

Tegenstander van deze zaterdag was ASW JO15-1. Een ploeg die we thuis al eens aan de zegekar hadden gebonden, de uitslag toen 5-2.

Waar we in de thuiswedstrijd binnen enkele minuten tegen een achterstand aankeken waren de rollen nu omgedraaid. Al na drie minuten liet Luuk Ruijgrok zijn tegenstander de hielen zien en rondde hij koelbloedig af, 0-1. ASW probeerde wel de aanval te zoeken maar werd daarbij niet echt gevaarlijk. Na 12 minuten verdubbelde Swen Vons de marge met een prachtig afstandsschot. Toen Luuk vervolgens in de twintigste minuut op aangeven van Jesse de 0-3 op het bord schoot, leek de buit binnen. Toch deed ASW wat terug. Een actie van de sterk spelende aanvoerder van de thuisclub zorgde voor de 1-3. Inmiddels had Jens van Dijk toch het veld verlaten en was Jinne voor hem in de plaats gekomen. Luuk bepaalde vlak voor het rustsignaal de stand op 1-4.

Opvallend moment nog in de eerst helft waar coach Dennis van Luling een indirecte vrije schop tegen kreeg. Ja, je maakt wat mee langs de lijn.

Doordat Jesse vlak voor rust ook nog uitviel, moest er in de tweede helft wel wat omgezet worden. Maar gelukkig kwamen we niet meer in de problemen. Jelle heerste op het middenveld en de verdediging stond goed waardoor keeper Rens niet echt meer in actie hoefde te komen. Luuk, weggestuurd door Jelle, zorgde met zijn vierde goal voor de 1-5 en leverde hij ook nog de assist voor de 1-6 van Jesse. De score had veel ruimer uit kunnen vallen als we wat nauwkeuriger in de afronding waren geweest. Met drie punten in de tas gaan we ons deze week voorbereiden op de volgende uitwedstrijd tegen Nieuwkoop