D3 wint weer ruim van Alphia 7-0

Alphia JO13-2

18 maart 2017 10:00

Bart van der Salm

De uitslag doet vermoeden dat de D3 een makkelijke wedstrijd speelde tegen Alphia, maar niets is minder waar. De wind speelde in de eerste helft een grote rol en Alphia, dat de eerste helft de wind mee had, kreeg de eerste kansen.

Zo redde Jouke prima op een schot van een van de spelers van Alphia en had de sluitpost de hulp van Tess nodig die de bal van de doellijn knalde.

Toch kwam Woubrugge op voorsprong. Nadat Pieter eerst nog op de paal had geschoten was het enige minuten later wel raak voor de spits van Woubrugge. 1-0. Het leek alsof er een last van de spelers afgleed. De ploeg van Barry en Richard ging beter voetballen en vooral Pieter en Tess wisten elkaar prima te vinden.

Eerst was er een goede pass van Pieter op Tess (2-0) en even later was het andersom toen Tess de bal aan Pieter gaf die de 3-0 scoorde.

De tweede helft liep de score gestaag op. Eerst was het Boris die van afstand raak knalde (4-0) was het Tom die de bal van de tegenpartij op een presenteerblaadje kreeg (5-0) schoot Tygo weer eens ouderwets van grote afstand achter de zeker niet slechte keeper van Alphia en scoorde Noah uit een pass van Bradley de laatste treffer (7-0)

Aanstaande zaterdag heeft de D3 geen wedstrijd, maar over veertien dagen komt Meerburg op bezoek. Zo spelend kan Woubrugge van iedereen winnen en krijgt de ploeg nog Zevenhoven, RCL en Meerburg als tegenstander. Ploegen die nu (nog) boven de D3 staan. Maar, wie weet wat er nog allemaal mogelijk is. Aan de motivatie zal het niet liggen, daar zorgen de coaches wel voor.