JO15-2 deelt de punten met de Nieuwkoop

Onder 15 zaterdag, JO15-2, 4e klasse 15

1 april 2017 12:00

Dhr F Dreef

Zaterdag 1 april speelde Woubrugge JO15-2 een thuiswedstrijd tegen Nieuwkoop. De uitwedstrijd ging met 3-0 verloren en was bepaald niet de beste wedstrijd van de Spar Bregman-boys. Door de vele blessures bij de JO15-1 moest een aantal spelers eerst nog met de C1 mee spelen. Jelle van Luling was nog niet hersteld van de blessure die hij de week daarvoor tegen Zwammerdam op liep.

Woubrugge kwam aarzelend uit de startblokken. Nieuwkoop rook dat er tegen dit Woubrugge wat te halen viel en ging nadrukkelijk op zoek naar openingstreffer. Na een paar hachelijke momenten was het na 12 minuten al raak en keek de JO15-2 tegen een 0-1 achterstand aan. Het mag een wonder heten dat de achterstand niet groter werd. Keeper Rens de Lange hield zijn ploeg op de been en éénmaal bracht de paal redding. Aan de andere kant waren er ook kansen voor Woubrugge die jammer gemnoeg niet benut werden.

Na rust een ander Woubrugge op het veld. Jens van Dijk verhuisde naar de rechtsback positie, Niels van der Krogt en Twan Egberts vormde het centrale duo en Stan de Groot op linksback. Door deze omzettingen had Woubrugge wat meer grip op de tegenstander. Regelmatig verschenen de groenwitte aanvallers dreigend voor de Nieuwkoopse goalie, maar deze hield zijn doel schoon. Ondanks dat Woubrugge een overwicht had bleef ook Nieuwkoop op zoek naar de beslissing.

Een paar minuten voor tijd probeerde Luuk Ruijgrok de bal te koppen. De verdediger probeerde dit te voorkomen door de bal weg te schieten maar raakte niet de bal maar het hoofd van Luuk. De scheidsrechter floot voor een overtreding en wees naar de strafschopstip. De gasten uit Nieuwkoop waren niet gelukkig met deze beslissing. Maar toch had de scheidsrechter gelijk.  Bewijsmateriaal hier.

Sander Brunt werd aangewezen om het vonnis te voltrekken en deed dat vlekkeloos, 1-1.  Na nog wat chaotische momenten voor beide doelen werd de wedstrijd afgeblazen. Gezien het verloop van de wedstrijd was de 1-1 eindstand een goede afspiegeling van de verhoudingen binnen het veld.