JO13-2 zwaar onderuit in kampioenswedstrijd

ESTO JO13-3

22 april 2017 11:15

De D2 van Woubrugge ging zaterdag op voor de belangrijkste wedstrijd van het seizoen. Weliswaar kon de equipe van Jeroen in Bodegraven nog geen kampioen worden, maar er zou een reuze stap gezet kunnen worden.

Met een volle supportersbus vertrok de ploeg richting Bodegraven. De D3, zie zelf al eerder op de dag had gespeeld, ging mee om te ondersteunen en waar nodig ook om mee te spelen.

Om 11.15 werd afgetrapt en al snel bleek dat ook Esto een grote supportersschare had die zich luidkeels lieten horen. Een prima sfeertje dus, maar het leek verlammend op de spelers te werken.  Zowel Esto als Woubrugge liepen zoekend op het veld en een goede combinatie was niet te zien.

Toch nam Woubrugge de leiding. Het was de snelle en behendige Lothfi die de eerste de beste aanval goed afrondd, .0-1. Het doelpunt gaf de ploeg echter niet de rust die zo hard nodig was. De bal werd vaak blind naar voren getrapt in de hoop dat de voorhoede spelers er iets mee konden doen. Dat was helaas niet zo en Esto kwam steeds beter in de wedstrijd. Het was dan ook niet gek dat de thuisploeg op een 3-1 voorsprong kwam. Triest was wel dat de doelpunten ontstonden door individuele fouten van Woubrugge spelers.

Vlak voor het rustsignaal voorkwam Casper nog met een prima redding dat Esto verder uitliep en Tygo met een afstandspoeier zorgde er zelfs voor dat de ruststand van 2-3 te overbruggen leek.

In de tweede helft ging echter alles fout wat maar fout kon gaan. Natuurlijk leek het vierde doelpunt van Esto op buitenspel en kwam het vijfde Bodegraafse doelpunt voort uit verdedigende fouten, maar feit was dat de D2 compleet door het ijs zakte. Even kon Tygo nog iets terug doen met een doelpunt, maar daarna was het alleen Esto dat nog voetbalde. De koppies van Woubrugge gingen verder omlaag en de score liep steeds verder op. Het eindsignaal kwam met een 11-3 stand voor Esto en kwam voor Woubrugge als een bevrijding.

Geen kampioen dus, maar de spelers kunnen wel terug kijken op een geslaagd seizoen. De ploeg heeft lang mee gedaan om de bovenste plaatsen en heeft in dit seizoen ook veel geleerd en dat kan een grote nederlaag, hoe zuur ook, nooit meer van de spelers worden afgenomen.