JO13-3 sluit competitie af met gelijkspel.

RCL JO13-5

... (e.d.)

22 april 2017 8:30

Dhr A Köster

De competitie zit er op voor de D3. In de thuiswedstrijd tegen RCL speelde de ploeg van Barry en Richard weer een slechte eerste en een goede tweede helft.

De eerste kans in de wedstrijd was voor Tygo, die van afstand goed inschoot, maar de keeper op zijn weg vond. Aan de andere kant van het veld was het echter ook Casper die zijn kwaliteiten moest tonen om een inzet van een van de RCL spelers onschadelijk te maken.

In de tiende minuut was het raak voor RCL. De ploeg ui Leiderdorp combineerde door de verdediging van Woubrugge en hier was ook  Casper kansloos 0-1.

In het verloop van de eerste helft bleef RCL de beter voetballende ploeg. Sterker nog, het was aan keeper Casper te danken dat de achterstand niet verder opliep. Eenmaal moest Tess zelfs redding brengen om een bal van de doellijn te keren. Ook de lat stond verder succes van RCL in de weg.

In de tweede helft waren de eerste tien minuten nog voor RCL en was het weer Casper die Woubrugge in de race hield. Toch kon ook de sluitpost van de D3 niet voorkomen dat RCL op 0-2 kwam toen de bal uit een corner ongelukkig op het hoofd van Jim kwam en in het doel verdween.

Zoals wel vaker in deze competitie ging Woubrugge met deze achterstand beter voetballen. RCL werd teruggedrongen en had niets meer te vertellen. Nadat eerst nog Thom alleen voor de keeper niet kon scoren was het even later wel raak. Jens rondde een prima aanval van Woubrugge goed af: 1-2. Twee minuten later werd het zelfs 2-2 omdat de keeper van RCL uit een corner van Pieter de bal in eigen doel sloeg.

RCL leek rijp voor de sloop, maar ondanks hard werken van Woubrugge bleef de 2-2 op het scorebord staan. Omdat RCL slecht tegen deze stand kon en begon te schoppen kwam het eindsignaal van de scheidsrechter net op tijd. Even leek de stemming nog grimmiger te worden, maar uiteindelijk verdwenen de ploegen in de kleedkamer.

Het seizoen zit er nu op. Een seizoen met pieken en dalen. Uitstekende wedstrijden werden gevolgd door mindere partijen. Er wachten nog een paar toernooien en dat is het op naar het volgend seizoen.