Puntendeling JO13-1 bij start competitie.

CVC Reeuwijk JO13-1

Onder 13, JO13-1, 2e klasse 9

23 september 2017 8:45

Tim de Kok

JO13-1 heeft de eerste competitiewedstrijd met 3-3 gelijk gespeeld. De ploeg van Barry en Richard moest tot drie keer toe een achterstand wegwerken.

JO13-1 begon de competitie tegen een volledige onbekende tegenstander nl Reeuwijk. Nu er is gekozen voor een hoge indeling (de tweede i.p.v. de vijfde klasse) zal de tegenstand ook groter worden. Woubrugge, met verschillende eerste jaars D's, had echter in de bekerronde al laten zien dat met hard werken dit niveau gehaald kan worden.

JO13-1, zonder de onfortuinlijke Thom die bij de gymles zijn pink had gebroken, begon geconcentreerd aan de wedstrijd en de eerste kans was dan ook voor het thuisteam, maar de inzet van Boris werd door de keeper gestopt.

Eigenlijk vanuit het niets kwam Reeuwijk echter op voorsprong. De bal werd in de achterhoede van Woubrugge onvoldoende weggewerkt en Jouke kreeg de bal pas achter de doellijn te pakken,  0-1.

Even leek Woubrugge aangeslagen maar al snel pakte de groen witte brigade de draad op. Kansen waren er voor Boris, die uit een goede voorzet van Pieter over de bal struikelde en ook waren er mogelijkheden voor Bradley (tegen een tegenstander op) en voor Tess die over schoot.

Na een buitenspeldoelpunt voor Reeuwijk werd de stand toch gelijk getrokken. Een uitstekende pass van Tygo naar Pieter gaf de spits maar weer eens de gelegenheid zijn snelheid te laten zien en te scoren: 1-1.

Toch werd dit niet de ruststand. Behoorlijk geknoei bij Woubrugge achterin zorgde voor een niet te missen kans voor Reeuwijk 1-2.

Ns de limonade ging Woubrugge op jacht naar de gelijkmaker en weer was het Pieter die, uit een prachtige pass van Jim, de 2-2 liet aantekenen. Het spel golfde daarna heen en weer met kansen voor beide doelen. Helaas werd een van die kansen door Reeuwijk benut en weer zag de verdediging van Woubrugge er niet goed uit: 2-3

Even leek het erop alsof dit ook de eindstand zou worden, maar weer Pieter scoorde nadat Reeuwijk de bal achterin niet weg kreeg: 3-3  In de laatste minuut had Woubrugge zelfs de volle winst kunnen pakken, maar tot tweemaal toe kopte Tygo uit een corner over het doel.

Al met al een redelijke start van de competitie, maar met name verdedigend is er nog veel werk aan de winkel.