Flinke nederlaag JO13-1

Onder 13, JO13-1, 2e klasse 9

7 oktober 2017 8:30

Andre Köster

De derde competitiewedstrijd van de D1 was niet de beste. De ploeg van Barry en Richard verloor vrij kansloos met 2-7   En het zag er allemaal nog zo goed uit in de beginfase van de wedstrijd. De eerste tien minuten waren dan wel voor Rodha met een paar goede reddingen van Jouke, ook Woubrugge speelde in die periode goed voetbal. Dat werd in de 12e minuut beloond met de eerste goal van de thuisploeg. Tygo knalde weer eens van eigen helft de bal op Pieter, die met zijn snelheid alle verdedigers achter zich liet en voor de 1-0 zorgde. Helaas zorgde dit doelpunt niet voor rust. Woubrugge ging slordiger spelen en de tegenstander uit Bodegraven kwam steeds meer in het spel. Nog voor de pauze boog Rodha de stand om in een 1-3 voorsprong en Woubrugge kon hier niets tegenover stellen.

In de tweede helft kon Rodha de score verder opvoeren, mede door blunders in de verdediging van Woubrugge. Via 1-4, 1-5, 1-6 en 1-7 was het uiteindelijk Pieter die zijn tweede doelpunt scoorde waardoor de eindstand 2-7 werd. Natuurlijk waren er excuses te vinden voor deze zware nederlaag. Zo waren Tess en Jim verre van fit. Eigenlijk hadden de anderen dan een stapje harder moeten lopen, maar dat was niet het geval. Op elkaar schelden helpt dan in ieder geval niet. Aanstaande zaterdag een uitwedstrijd in en tegen Gouda. Tijd voor revanche op jezelf?