JO13-1 wint ook derde oefenwedstrijd

Meerburg JO13-3

3 februari 2018 10:00

De D1 heeft ook zijn derde en tevens laatste oefenwedstrijd in winst omgezet. In Zoeterwoude werd het 1-6.

Als je alle verrichtingen van de D1 wilt meemaken, moet je tegenwoordig op tijd langs het veld staan. De voetballers van Woubrugge kennen namelijk vaak een bliksemstart.

Al na 120 seconden was het net van Meerburg  gevonden. Een prima combinatie tussen Pieter en Bradley werd door de laatste bekwaam afgerond 0-1 en weer twee minuten later stond het al 0-2 toen Tygo van grote afstand verwoestend uithaalde.

In het vervolg van de eerste helft bleef Woubrugge de betere ploeg al bleven echt grote kansen uit. Er werd echter prima samen gespeeld en sommige combinaties waren een lust voor het oog. Zo kwam ook het derde doelpunt tot stand. Een prima opbouw van achteruit via Ruben, Bradley en Pieter werd uitstekend afgerond door Thom die niet toevallig op de juiste plek stond 0-3.

Zelfs werd het voor de pauze nog 0-4 door Pieter, die aan een solo begon en puur op snelheid de complete verdediging van Meerburg het nakijken gaf. De verdediging van Woubrugge met Michiel, Tygo, Jim en Boris gaf geen krimp en zorgden ervoor dat Meerburg aanvallend niets in te brengen had.

De tweede helft liet bij Woubrugge even een periode van verslapping zien. Het was in de eerste rondgang allemaal zo makkelijk gegaan dat even niet aan de taken werd gedacht en de organisatie achterin uit elkaar viel. Vervelend voor keeper Jouke, die tot dan toe weinig te doen had gehad en nu gepasseerd werd met een onhoudbare bal die in de kruising verdween. 1-4. Logisch dat de betrouwbare sluitpost even kwaad op zijn verdedigers werd!

Woubrugge werd echter wel wakker geschut door deze onverwachte tegentreffer en de ploeg herpakte zich goed. Via Pieter en Thom werd de eindstand van 1-6 bereikt.

Aanstaande zaterdag wordt de competitie weer hervat en de D1 begint met een uitwedstrijd tegen Woerden. Alle moeders, vaders en een enkele opa hopen weer op een goede wedstrijd!