JO13-1 laat niet met zich spotten

S.V. Kickers '69 JO13-1

21 april 2018 10:30

De D1 van Woubrugge heeft voor de tweede achtereenvolgende keer de dubbele cijfers gehaald. Na de 10-3 overwinning op Sportlust van vorige week werd nu Kickers 69 met 11-1 aan de zegekar gebonden.

Zonder Noah, die een damtoernooi moest spelen, begon de D1 in Leimuiden meteen goed. Binnen zes minuten stond het al 0-2 door doelpunten van Pieter en Tess en weer vier minuten werd het zelfs 0-3, wederom door Pieter. Er leek geen vuiltje aan de lucht voor Woubrugge maar Kickers kwam met een schitterend doelpunt in de kruising weer terug in de wedstrijd en de D1 leek even van slag. Het spel werd onrustig en pass kwamen niet meer aan. Kickers kon echter niet profiteren van de mindere fase van Woubrugge want een Boris, een Edwin, een Kjell en een Thijmen, spelers die normaal gesproken niet zo opvallen, namen nu het voortouw en lieten zien dat er met hen niet te spotten viel! Gelukkig pakte de D1 de draad weer op en kreeg Jim een goede mogelijkheid om te scoren. De altijd hardwerkende speler kapte de keeper prima uit maar kwam met zijn stappen verkeerd uit. Gelukkig hield Jim het overwicht en zag hij Pieter vrij staan die wel raad wist met dit buitenkansje 1-4 . Vlak voor de pauze werd het zelfs nog 1-5 uit een prima pass van Tess op Thom die binnen de zestienmeter werd neergelegd. De bal was echter los en de scheidsrechter liet doorspelen waardoor Pieter zijn vierde doelpunt kon gaan vieren 1-5!

Na de pauze was het Bradley die de meeste aandacht naar zich toetrok. De rechterspits was drie keer op de juiste plek voor het doel en kon ook evenzo veel keer scoren. Was de eerste goal nog een intikkertje, de andere twee waren doffe dreunen waar de keeper van Kickers geen antwoord op had. Omdat Pieter zijn dagtotaal met nog twee doelpunten op zes zette en ook Ruben nog een keer het net wist te vinden werde de uitslag maar liefst 1-11. Het pleit voor de tegenstander uit Leimuiden dat zij tot het einde van de wedstrijd sportief bleven voetballen. Een compliment voor de thuisploeg! Woubrugge is nu weer een plaatsje gestegen op de ranglijst en staat nu derde. Er is nog van alles mogelijk!