JO13-1 spoelt kater weg met winst

Sportlust '46 JO13-2

14 april 2018 13:00

Niels de Lange

Woubrugge D1 heeft de kater van de nederlaag tegen Be Fair van vorige week prima weggespeeld. Sportlust was met 10-3 de dupe.

In de eerste helft ging het duel op het tweede veld van Woubrugge nog gelijk op. De thuisploeg kwam op voorsprong uit een benutte penalty van Boris: 1-0, maar een minuut later was het alweer 1-1. Jauke kon de inzet van een van de aanvallers van Sportlust in eerste instantie nog stoppen maar was kansloos in de rebound. Lang bleef deze score niet staan, want uit een mooie combinatie tussen Thom en Pieter werd het 2-1. Weer kwam Sportlust echter terug in de wedstrijd en dit maal zag de verdediging van Woubrugge er niet goed uit. Een vrije trap, waarbij de muur duidelijk niet goed stond, verdween achter de te laat reagerende Jauke: 2-2 Vanaf dat moment begon de grote Ruben show. Met drie doelpunten bracht hij de ruststand op 5-2 en scoorde hij dus een echte hattrick!

De tweede helft begon met een fout achterin bij Woubrugge waardoor Sportlust weer even in de wedstrijd kon komen (5-3) maar daarna ging Woubrugge pas echt gas geven. De een na de andere aanval ging richting Woerdense Tegenstander en uit de vele kansen scoorden Ruben, Tess, Pieter, Thom en Tygo waardoor de eindstand 10-3 werd.

Bij vlagen werd er deze zaterdag weer eens goed gevoetbald en werd er prima gecombineerd. Een prima opsteker dus vlak voor de streekderby met Kickers 69 aanstaande zaterdag!