JO13-1 geeft wedstrijd uit handen

Nicolaas Boys JO13-1

Ruben van Rijn (afstandschot)
Pieter de Weger (intikker)

10 maart 2018 13:00

Na twee overwinningen in de competitie verloor de D1 onverwacht met 4-3 van Nicolaas boys.

Vol goede moed vertrok de D1 naar Nieuwveen voor de ontmoeting met Nicolaas boys. De ploeg was compleet en was al vroeg in Nieuwveen. Zo vroeg dat Barry en Richard eerst nog een halve training konden afwikkelen voordat de wedstrijd begon.

In de eerste helft was Woubrugge de betere ploeg. Na een kans voor Pieter in de zevende minuut waarbij de keeper nog redde, was het twee minuten wel raak  Het was Ruben die van verre afstand een knal op doel gaf waarbij de sluitpost van de thuisploeg volkomen kansloos was: 0-1.

Toch deed ook Nicolaas boys goed mee aan de wedstrijd en Jouke moest zijn niet geringe kwaliteiten gebruiken om een inzet van een van de aanvallers te keren. Een fantastische redding en pal daarop verdubbelde Woubrugge de voorsprong doordat Pieter goed reageerde op het moment dat de keeper een schot van Tess niet onder controle kreeg 0-2.

Toen Pieter vlak voor rust zelfs 0-3 scoorde nadat Thom de bal vanaf de achterlijn perfect had aangespeeld leek er geen vuiltje aan de lucht.

Hoe anders werd het echter na de pauze!

Woubrugge was geen schim meer van de ploeg die in de eerste helft zo goed had gespeeld. De equipe van Barry en Richard werd overlopen door Nicolaas boys die de lange bal hanteerde waar Woubrugge geen antwoord op had.  Via 1-3, 2-3 en 3-3 kwam Nicolaas boys knap langszij!

Ruben had alsnog voor de zege kunnen zorgen maar zijn inzet ging net naast en aan de andere kant was het wel raak en kwam de thuisploeg voor het eerst aan de leiding.

Woubrugge probeerde het nog wel, maar solo’s werden veel te ver doorgevoerd en van overspelen was geen sprake meer.

Een harde les voor de D! waarbij sommige spelers zich na afloop ook nog eens een slechte verliezer toonde. Jammer, maar verliezen hoort erbij.