JO13-1 sluit seizoen af met winst

CVC Reeuwijk JO13-1

26 mei 2018 9:45

De JO13-1 heeft de competitie afgesloten met een knappe 0-1 overwinning op Reeuwijk. Twee dagen eerder overtrof de ploeg zich door koploper Meerburg de eerste punten af te pakken:1-1

Op donderdagavond speelde de D1 ongetwijfeld de beste wedstrijd van het seizoen. De ploeg wilde wel eens laten zien wie er nu eigenlijk de sterkste was in deze klasse en ontweek geen enkel duel. Tegenstander Meerburg, dat met 24 punten uit 8 wedstrijden naar Woubrugge was gekomen, wist niet precies wat er gebeurde en kon zich met veel moeite Woubrugge van het lijf houden.

Knokken voor iedere meter, dat was het credo van Woubrugge en het been terugtrekken was er zeker niet bij. Het leverde halverwege de eerste helft ook een verdiende voorsprong op. Pieter nam een corner en de bal kwam precies op het hoofd van Ruben die dankbaar, maar vooral kansloos voor de keeper, de 1-0 liet aantekenen.

Dat was ook de ruststand en na de pauze ging Woubrugge gewoon door met goed en geconcentreerd voetbal. Het was voor de vele toeschouwers een lust voor het oog om de D1 zo te zien spelen en ook de coaches Barry en Richard zullen trots geweest zijn.

Het was dan ook jammer dat de ploeg niet optimaal werd beloond. Twee minuten voor tijd kwam de tegenstander uit Zoeterwoude op 1-1 en vierde deze goal terecht maar vooral opgelucht.

Door dit resultaat was Meerburg zo goed als kampioen en zou Woubrugge tweede of derde worden, afhankelijk van de wedstrijden van zaterdag.

Op deze dag pakte Woubrugge de volle winst bij Reeuwijk in een wedstrijd die kwalitatief van een minder gehalte was. Er werd nu minder goed gecombineerd en de ploeg hanteerde teveel de lange bal. Door een fraai doelpunt van Edwin gingen de punten echter wel mee naar Woubrugge.

Omdat Nicolaas boys zijn laatste wedstrijd won eindigt de D1 op een derde plaats.

Terugkijkend op deze halve competitie zal nog wel eens nagedacht worden over de twee nederlagen die de ploeg leed. Bij Nicolaas boys werd een voorsprong van 0-3 geheel onnodig weggegeven en de uitwedsstrijd bij Be fair werd met veel pech net aan verloren.

Wat een vooruitgang heeft de ploeg echter in dit jaar ondergaan. Iedere speler is er kwalitatief behoorlijk op vooruit gegaan.

Het was een leuke competitie met ups en dows en de spelers hebben weer een hoop geleerd. Nog een toernooi op 2 juni en dan zit het seizoen erop.