JO13-1 wint overtuigend van Zevenhoven

Zevenhoven JO13-1

14 mei 2018 19:00

Chris Hoogendoorn

De JO13-1 heeft op overtuigende manier Zevenhoven met 7-1 verslagen. Op een zonnige maandagavond heeft de D1 weer een overwinning geboekt. Deze wedstrijd tegen Zevenhoven stond eerst midden in de meivakantie gepland en werd dan ook naar de maandagavond verplaatst.

Het zal ongetwijfeld voor meerdere wedstrijden hebben gegolden, want het was een drukte van belang op de Bateweg. Alle velden waren bezet.

De D1, met Niels en Thomas als gastspelers, begon stroef aan de wedstrijd. Zevenhoven was helemaal niet onder de indruk van Woubrugge en liet ook de eerste treffer aantekenen. 0-1. Na deze vroege treffer van de tegenpartij schrok Woubrugge wakker en kreeg de ploeg van Barry en Richard ook kansen, maar met name Pieter had het vizier nog niet scherp staan en mistte tot tweemaal toe alleen voor de keeper.

Toch ging Woubrugge met een voorsprong rusten (2-1) omdat de aanvallende activiteiten van Zevenhoven waren geluwd en de thuisploeg verdedigend niet meer in de problemen kwam.

De tweede helft toonde een beter spelend Woubrugge. Er werd goed overgespeeld en kansen en doelpunten konden dan ook niet uitblijven. De score werd opgevoerd totdat er aan het einde van de wedstrijd een 7-1 stand op het scorebord stond.

Het blijft jammer dat de D1 deze competitie tegen twee onnodige nederlagen is aangelopen. Nu moet het kampioenschap aan Meerburg worden gelaten, al komt die ploeg nog wel naar Woubrugge. De voorsprong van de ploeg uit Zoeterwoude is echter te groot om nog te worden ingehaald.

De doelpunten voor Woubrugge werden gemaakt door Ruben (2x), Pieter (2x), Thom (2x) en door Bradley (1x)