JO10-1 simpel verder in de beker

Groep 2 03

15 september 2018 10:00

Chris Hoogendoorn

Op papier zag het ernaar uit dat de JO10-1 zware wedstrijden tegemoet konden zien: Alphense Boys JO10-1, ARC JO10-2 en Nieuwkoop JO10-1 waren de tegenstanders in de poulewedstrijden van de beker. Na afloop van de poulewedstrijden leek dat er (voor wat de uitslagen betreft) in de verste verte er niet op.

De eerste wedstrijd van de boys was uit tegen Alphense Boys. In elk kwart waren de boys, voor wat de score betreft, aan de positieve kant terug te vinden. Met maar liefst 1-8 werd Alphense Boys weggespeeld. En dat nog wel op het sportcomplex van Alphense Boys!

Thuis tegen ARC JO10-2 ging het wat moeizamer. De eerste helft ging gelijk op en was meer dan leuk om naar te kijken. Bij de rust leidden onze boys bij de rust met 2-0, maar het had net zo goed 1-2 kunnen zijn. De tweede helft namen de boys het heft echter stevig in handen en bleven goed en geconcentreerd voetballen. Na de 4-0 was het verzet van ARC gebroken en liep de score verder op. De uiteindelijke 7-0 overwinning was verdiend, zei het wel wat geflatteerd.

De laatste tegenstander, Nieuwkoop JO10-1, had zijn twee eerdere wedstrijden dik verloren (4-11 en 2-18). Toch stonden onze boys na twee minuten met 0-1 achter... Na twee keer gescoord te hebben, leek het erop dat de boys de zaken weer op orde hadden. Toch kwam Nieuwkoop weer terug tot 2-2. De demarrage die de jongens toen plaatsten was Nieuwkoop echter te machtig. Uiteindelijk stapte de Jo10-1 met een 19-5 overwinning van het veld.

Tussendoor werd in een oefenwedstrijd en passant ook FC Lisse 10-1 verslagen: 10-4. Stijn, uit de Jo10-2, deed met ons team mee door de afwezigheid van één van onze jongens. Dikke duim omhoog Stijn!