Het gaat Woubrugge niet voor de wind in wedstrijd tegen SJC

Woubrugge 1

SJC 1

9 maart 2019 14:30

M.J.H. de Vries

Woubrugge heeft de thuiswedstrijd tegen SJC met 0-1 verloren. De enige goal viel heel ongelukkig in de allerlaatste seconde van de wedstrijd. Naast de 22 spelers op het veld speelde ook Moeder Natuur een grote rol.

Het waaide namelijk flink op Sportpark Bateweg Noord. Omdat de wind precies dwars over het veld stond, hadden beide ploegen één helft de wind in de rug. Woubrugge had dit voordeel in de eerste helft en moest dus op jacht naar doelpunten.

Ondanks verwoede pogingen lukte het de ploeg van trainers Koos Disseldorp en Barry Buntsma niet om te scoren. Eenmaal leek de bal na een scrimmage de doellijn wel ruimschoots gepasseerd, maar de warrig fluitende scheidsrechter sloeg alle adviezen om de goal toe te kennen in de wind.

Verder resulteerden meerdere pogingen van (heel) ver ook niet in een goal, waardoor beide ploegen na een koude, natte en winderige eerste helft de kleedkamers opzochten met de brilstand nog op het bord. Een tegenvaller voor Woubrugge, dat met de wind in de rug graag het verschil gemaakt had.

Desalniettemin ging de ploeg in de tweede helft vol goede moed op jacht naar de openingstreffer. Zelfs met wind tegen kwam Woubrugge enkele keren gevaarlijk voor de goal van de tegenstander, maar verzuimde het om te scoren.

Tot overmaat van ramp kregen de Groen-witten in de allerlaatste seconden de deksel op de neus. Een vrije trap werd via een lastige stuiter in het doel geschoten. Direct na de aftrap blies de scheidsrechter voor het laatst. Een pijnlijke nederlaag in een wedstrijd die bij vlagen weinig weg had van een pot voetbal.