Woubrugge JO10-2 bekert door en wint 1e competitiewedstrijd

RCL JO10-3

22 september 2018 8:30

Daan Hop

De seizoensopening van de JO10-2 blijft maar goed verlopen. Na de volle winst in de drie bekerwedstrijden werd afgelopen zaterdag (22 sept.) ook de eerste competitiewedstrijd met een winst afgesloten.

Ditmaal was RCL JO10-3 de tegenstander. De “roodwitten” uit Leiderdorp boden meer tegenstand dan de jongens eerder waren tegengekomen in de met ruimte cijfers gewonnen bekerwedstrijden. En dat is maar goed ook want een mooi potje voetbal speel je tenslotte tegen een gelijkwaardige tegenstander.

De spelers van RCL zaten allemaal fel op de bal en schuwde de duels ook niet waardoor het voor de spelers even wennen was en ze al gauw in de gaten hadden dat er een tandje bij moest. Dit werd meer dan goed opgepakt en al snel kwamen dan ook de eerste kansen. Na eerst een paar keer te zijn gestuit door de goed spelende (vaste) keeper van RCL kwam dan toch de terechte 1-0. Het was Stijn die na een mooie schijnbeweging zichzelf kon vrijspelen en beheerst kon binnenschieten. Kort daarna was het Donald die de 2-0 op het scorebord zette.

De altijd trouw aanwezige ouders dachten, evenals de spelers, dat het weer vanzelf zou gaan echter dachten de spelers van RCL daar toch even anders over. Met een schot van afstand konden zij keeper Rico verassen waardoor de aansluitingstreffer een feit was. Korte daarna werd het 2-2 en zelfs ook nog 2-3 voor RCL. Wat een comeback en dat zelfs nog voor het rustsignaal. Hierna pakte Woubrugge de draad weer op en het was Jasper die, na een mooie voortrek van Viktor, 3-3 maakte. Nu was het Woubrugge weer met het meeste balbezit en zo werd er door wederom Jasper 4-3 gemaakt en konden we al snel daarna aan de limonade.

Na enkele tactische tips van de leider Albert en onder toeziend ook van trainer Evert werd er begonnen aan de tweede helft. RCL wilde het er niet bij laten zitten en deden hun uiterste best om de gelijkmaker te maken. Dat lukte echter niet want door goed keeperswerk van Viktor en verdedigend werk van Tristan werd dat voorkomen. Daarbij ging het spel ook steeds meer over een weer en was er dan uiteindelijk de meer dan terechte 5-3. Rico schoot met zijn linker been hard binnen en zo was het verzet van RCL gebroken. Met nog een paar hachelijke situaties voor het doel van RCL met net geen doelpunt voor Jens bleef de stand op 5-3 staan en was het de goed fluitende spelbegeleider die affloot.

Samengevat een leuke en spannende wedstrijd waarbij de teller op 5 overwinningen op rij is komen te staan. Zaterdag (29 sept) wacht de altijd beladen derby uit tegen Alphia JO10-1. Omdat ook zij alles hebben gewonnen en Jasper, Viktor en Stijn tegen twee klasgenootjes spelen kan worden gesteld dat het een wedstrijd is waar veel op het spel staat.

Wij houden u op de hoogte!