MO15 vloert titelkandidaat RKDEO

Amy Kesting (schot)

2e klasse 2*

25 mei 2019 15:00

Zaterdag 25 mei de laatste competitiewedstrijd voor de MO15. Toen de zon opkwam was er nog een theoretische kans dat de dames er met de schaal van door zouden gaan. Om 10 uur kwam het bericht binnen dat VVSB had gewonnen van Meerburg en daarmee onbereikbaar was geworden voor onze MO15. Voor de tegenstander van vandaag stond er nog veel op het spel. Bij winst zouden de Nootdorpers titelkandidaaat nummer één zijn en volgende week uit bij Meerburg de titel kunnen pakken. Klokslag drie uur blies de scheidsrechter de wedstrijd op gang,

RKDEO was er duidelijk van bewust dat zij vandaag met drie punten van het veld moesten stappen. Ze zaten er bovenop en Woubrugge kwam bijna niet van eigen helft af en moest in de verdediging alle zeilen bij zetten om de thuisclub van scoren af te houden. Een hard schot van afstand werd fraai gepareerd door onze keepster Noëlla. Toch kon de aanhang uit Noordorp juichen toen RKDEO na 16 minuten op 1-0 kwam. Jammer genoeg ging hier wel een overtreding aan vooraf. Mila werd in eigen strafschop omver geduwd. De warrig leidende scheidsrechter floot echter niet, maar dit doelpunt had nooit goed gekeurd mogen worden. Tot dat moment was Woubrugge nauwelijks gevaarlijk geweest maar een individuele actie van Amy bracht de 1-1 op het scorebord. De aanvoerdster lobte de bal van grote afstand over de kansloze keepster. De thuisclub bleef de bovenliggende partij maar Woubrugge bleef overeind zodat er met een gelijke stand werd gerust.

Na de rust was de wedstrijd meer in  evenwicht. Beide teams zochten de aanval. RKDEO kwam opnieuw op voorsprong, Noëlla kreeg een van richting veranderd schot niet onder controle en de rebound werd benut. Binnen een minuut was het echter weer gelijk. Na een goede actie van Claire op links wist ze de bal met de punt van haar schoen bij Tess te bezorgen, die liet zich het buitenkansje niet ontnemen, 2-2. De wedstrijd werd ondertussen harder en harder, waar met name de benen uit Woubrugge en omstreken het moesten ontgelden. Voor het eerst deze wedstrijd kwam Woubrugge op voorsprong. Nadat Tess diep werd gestuurd faalde de spits oog in oog met de goalie niet en was daar de 2-3. De dames uit Nootdorp probeerde van alles om de wedstrijd weer te kantelen. Ook verbaal geweld werd daarbij niet geschuwd. Een rush van Lina werd onreglementair gestuit. Tot ieders verbazing werd de overtreding niet bestraft en mocht RKDEO het spel hervatten met een inworp. Toen een opa uit Woubrugge daar wat van zei werd daar met niet misverstane bewoording op gereageerd door de speelsters van RKDEO. Lina nam het op voor de oude man maar werd daarvoor beloond met een belachelijke rode kaart. Opmerkeljk genoeg mocht er wel direct een wisselspeler de wei in. Vijf minuten voor tijd wist Amy aan alle onzekerheid een eind te maken. Een schuiver van de rand 16 plofte binnen in de verre hoek, 2-4. Ondertussen was ook een speelster van de thuisclub van het veld gestuurd. Eerlijk is eerlijk, hier was ook niet heel veel aan de hand. Woubrugge kwam in het restant van de  wedstrijd niet meer in de problemen. Opnieuw een zwaar bevochten overwinning waardoor VVSB de champagne kon ontkurken.

Meiden, jullie hebben hard gewerkt en verdiend gewonnen. Terug kijken op het seizoen doen we tijdens de BBQ en in de laatste Score van dit seizoen. Volgende week nog een toernooi bij Hazerswoudse Boys. Vrijdag spelen we om 17.00 uur een 7x7 wedstrijd tegen het Engelse Knutsford Academy.