De wedstrijd tegen Olympia - Door sterverslaggever Zacharja

Olympia JO13-3

11 mei 2019 9:55

E. (Edwin) Luijtjes

Vandaag heeft de jo13-1 van Woubrugge een wedstrijd gespeeld tegen Olympia  jo13-3. Voor ons begon de wedstrijd anders dan normaal. Want voor dat de wedstrijd van start ging moesten wij in een rijtje gaan staan, en toen kwam de tegenstander aanlopen om een handje te geven en succes te wensen.

Toen de wedstrijd begon was Woubrugge wel wat beter, daarom hadden we ook wat kansen gecreëerd. Thijs had een heel mooi schot van afstand die net over ging. Maar toen kwam Olympia meer in de wedstrijd en kreeg daardoor ook meer balbezit, waardoor wij meer moesten verdedigen.

De verdediging met de keeper hebben hun best gedaan om geen tegendoelpunt te krijgen. De aanvallers van Olympia kwamen steeds dicht bij het doel, maar door een sterke verdedigingsactie of een save van de keeper bleef het op 0-0. Na 20 minuten spelen viel het eerste doelpunt. Het doelpunt was voor Olympia en daardoor was het 1-0.

Na het doelpunt gingen de twee clubs verder om nog een doelpunt te maken of om het gelijk te maken. Woubrugge had een paar schoten die steeds op het laatste moment geblokt werden door de verdedigers van Olympia. Na  5 minuten kwam Olympia weer met een aanval die er in ging. Vanwege een misverstand bij de verdedigers stond het 2-0 voor Olympia, in de 25ste minuut. Dat was de ruststand.

In de rust zei Cor, onze coach, tegen ons dat we Ajax Tottenham Hutspor na moesten doen, dat wij dan Tottenham waren. Door die opmerking begonnen de meeste van ons weer met goede moed aan de tweede helft. We hebben veel kansen gehad alleen we konden ze vandaag niet goed afwerken tot een doelpunt. De bal bleef de hele tijd heen en weer gaan tussen beide ploegen.

Uiteindelijk gaven de meesten van Woubrugge de moed een beetje op, maar Job die bleef hopen op een doelpunt. Hij kwam zo hard in dat we een vrije trap tegen kregen. Daar kwam geen gevaarlijke kans uit, daarom gingen wij gelijk counteren en wij scoorde uit die counter ook niet. Maar toen de bal in onze 16 meter was maakte Job een gevaarlijke overtreding. Daardoor werd het een penalty voor Olympia. Zacharja die focuste zich goed op de bal. Lukas die riep: hij gaat rechtsonder. En dat ging hij ook en daardoor stond het 3-0.