JO17-1 verslaat UVS met duidelijke cijfers

UVS JO17-2

28 september 2019 12:30

L. van de Weteringh

Zaterdag 28 september ontving Woubrugge JO17-1 op Bateweg Noord UVS JO17-2. De ploeg uit Leiden was de competitie goed gestart door met 2-0 van SJZ te winnen. Hetzelfde SJZ waarvan Woubrugge in een oefenwedstrijd geflatteerd met 0-4 had verloren. De afgelopen weken was wel duidelijk geworden dat de JO17-1 voetballend goed kon meekomen, maar door gebrek aan scorend vermogen zichzelf daarvoor niet beloonde. De eerste competitiewedstrijd tegen Kickers ging dan ook met 1-0 verloren. Door een aantal omzettingen werd geprobeerd wat meer kracht in de voorhoede te brengen en de grip op het middenveld te verbeteren. Hiervoor verhuisde Martijn naar de voorhoede, zakten Sekou en Jesse naar het middenveld en kwam Jelle centraal in de verdediging te spelen. Jesper (ziek) en Bas (geblesseerd) waren er niet bij, Robbin was de vervanger.

Woubrugge schoot uit de starblokken. Ruben verraste de keeper van UVS door de bal in de korte hoek in de kruising te schieten. Na vier minuten al een 1-0 voorsprong. Al snel werd duidelijk dat dit Woubrugge niet veel weg ging geven. Geconcentreerd werd er verdedigd en moet UVS al snel het gevoel gehad hebben dat er vandaag in Woubrugge niet veel te halen viel. Zeker ook toen Sekou op aangeven van Robbin de 2-0 binnen schoot. Diezelfde Robbin stelde Vince in staat om 3-0 aan te tekenen. Na ruim een kwartier een 3-0 voorsprong, dat moest zelfvertrouwen geven. Zelfs toen UVS met een mooi doelpunt op 3-1 kwam, raakte de mannen niet in de war. De wedstrijd werd na een half uur definitief op slot gegooid toen Jort attent reageerde op (alweer) een voorzet van Robbin. Zo werd de rust met 4-1 voorsprong bereikt.

In de tweede helft kwam de JO17-1 niet meer in de problemen. Wat UVS ook probeerde, echt gevaarlijk werden ze niet. Ook niet toen een overtreding van Jesse bestraft werd met geel en er tien minuten met een man minder werd gespeeld. Met snelle uitvallen werd geprobeerd om de score te verhogen. Jort was nog het dichtst bij een doelpunt. Zijn kopbal kwam tegen de buitenkant van de paal. Het slotakkoord was van Sekou die van grote afstand (net over de middenlijn) de keeper met een heerlijke lob verraste. Op de 5-1 overwinning viel niets af te dingen. Een prima teamprestatie mannen!