Woubrugge knokt zich naar kostbare zege in derby tegen Kickers

Woubrugge 1

S.V. Kickers '69 1

23 november 2019 14:30

Woubrugge heeft drie kostbare punten overgehouden aan het thuisduel met Kickers ’69. In een aparte wedstrijd bleek een goal van Thomas Osthoff in de eerste helft genoeg voor de overwinning.

De middenvelder reageerde attent op een afvallende bal die in eerste instantie met de hand werd gespeeld door een verdediger van de Leimuidenaren. Of de warrig fluitende scheidsrechter de handsbal gezien had, zal voor altijd een vraag blijven. Het was in ieder geval maar goed dat Osthoff geen ruimte voor twijfel liet.

De rest van de wedstrijd was het vooral knokken geblazen. Op een matig bespeelbaar veld waren vlotlopende aanvallen slechts sporadisch te zien. Maar de ploeg van trainer Barry Buntsma hield, stand, al was daar soms kunst- en vliegwerk voor nodig.

Het maakt de overwinning er misschien wel extra lekker op. De bezoekers uit Leimuiden waren sterk aan het seizoen begonnen en had nog maar één keer verloren. Woubrugge bezet door de derde overwinning op rij de vijfde plek in de competitie. Woubrugge – Kickers was tevens de eerste wedstrijd van de tweede periode.

Volgende week staat er weer een derby op het programma. In Hoogmade is MMO dan de tegenstander.