JO19-1 wint op de valreep van RCL

RCL JO19-2

21 september 2019 15:30

Na goede resultaten in de beker, helaas op doelsaldo niet verder, werd er afgereisd naar Leiderdorp. Er werd prima begonnen met veel balbezit en RCL werd vastgezet op eigen helft. Eerste kans was voor Robbin die diep weggestuurd was maar zijn inzet ging over. Na 13 min was het wel raak na een onderschepping van Robbin werd Sander diep gestuurd die de bal keurig op Riko klaar lag en beheerst inschoot. De vroege voorsprong was lekker en gelijk daarna kreeg Tim v R nog een uitgelezen kans op de 2- 0 maar zijn inzet was voor de keeper. Na 17 min was het plots RCL  wat door onze verdediging heen slipte, op de rand van wel of geen buitenspel, en de stand naar 1-1 bracht.

Woubrugge was totaal van slag inspeel ballen kwamen niet meer aan we verloren de grip op de wedstrijd. Gelukkig stond het achterin prima en konden we de aanvallen van RCL weghouden van het doel. Tim bracht redding op 2 afstandschoten. Nog een keer konden we voor rust aanzetten en schoot Robbin op de lat.

In de rust een flink verhaaltje overgebracht dat als het voetballend niet lukt dan op inzet. Thijs en Robbin waren geblesseerd en konden niet verder dus wat wisselingen doorgevoerd. Jinne moest helaas al weer snel wisselen door zijn verkoudheid, toch goed dat je wilde spelen. We kwamen na de rust weer wat beter in het spel maar het was oppassen geblazen voor de gevaarlijke spitsen van RCL. Na 10 min kreeg we steeds meer mogelijkheden maar helaas stond het vizier nog niet op scherp. Ook Bart moest 2 x reddend op treden en deed dit prima. Steeds meer kwamen we dichterbij maar de paal en lat hielpen RCL 3 keer in korte tijd. Nadat iedereen er van uitging dat het een puntendeling zou gaan worden was er in de laatste minuut nog een vrije trap. Aydan nam hem en lag de bal op het hoofdje van Tim v R die hem mooi inknikte en zo de 1-2 scoorde. Vrijwel gelijk daarna floot de scheidsrechter af en waren de 3 punten binnen. Zwaar bevochten maar wel verdiend. De les van deze wedstrijd was duidelijk lukt het niet met goed voetballen dan zal je als team inzet tot het einde moeten tonen.