Eerste nederlaag JO19-1

Alphense Boys JO19-3

28 september 2019 15:00

J. van der Salm

Alphense Boys JO19-3 was de tegenstander vandaag. Een goede ploeg met veel technische kwaliteiten en een goede balans. De start van de wedstrijd was ongelukkig en na 3 min was het al 0-1. Een corner werd door slecht verdedigen en een kluts binnengeschoten. Daarna ontstond er een wedstrijd waarin Alphense Boys technisch beter was en Woubrugge het van strijd moest hebben. Kansen waren er over en weer. Woubrugge miste 2 grote kansen, en Alphense B schoot raak na 30 min de 0-2. Met deze stand werd de rust bereikt.

In de rust afgesproken dat we 3-3-4 gingen spelen en volle druk op de tegenstander. 5 min na rust resulteerde dat al snel door een goal van Robbin 1-2. Ook daarna kwam de ene aanval na de andere en de paniek bij onze tegenstander werd steeds groter. Kansen ontstonden er voor Robbin, Stan en Tim v R die helaas geen doel troffen. Voor elke meter werd gestreden. Langzaam raakte na een half uur ook de accu leeg en een kwartier voor het einde was de eerste doelpoging van Alphense B raak en de 1-3 was dan ook de nekslag. De uitslag 1-5 was dan ook zeer geflatteerd. Toch tevredenheid over de inzet en als team alles gegeven. Volgende week geen competitie maar effe lekker de zaal in en de week daarop de volgende derby tegen Alphen.