JO17-1 bindt Meerburg aan zegekar

Meerburg JO17-2

12 oktober 2019 12:30

J. van der Salm

Op een druilerig Sportpark Bateweg Noord ontving Woubrugge JO17-1 Meerburg. De gasten hielden aan de eerste twee wedstrijden één punt over. Tegen koploper Floreant werd verloren en de ontmoeting tegen Alphen eindigde gelijk. Onze lokale helden verzamelde 4 punten uit drie wedstrijden. Om de aansluiting met de koplopers niet te verliezen moest er in ieder geval gewonnen worden. Het goede nieuws vooraf was dat Bas, na blessureleed, weer op de bank had plaats genomen. Nog lang niet wedstrijdfit maar wel weer van de partij.

Woubrugge kwam fel uit de startblokken maar snel werd duidelijk dat er van dit Meerburg niet zomaar gewonnen zou worden. Tegen een lastige tegenstander helpt het dan natuurlijk wel als je vroeg scoort. Jesse veroverde de bal door vroeg te storen. Via twee tussenstations kwam de bal bij Javier, die de bal met een mooie curve van net buiten het strafschopgebied in het doel schoot. De 1-0 voorsprong  was een mooie steun in de rug.  In de fase na het doelpunt nam Woubrugge het initiatief. De tegenstander werd vroeg onder druk gezet en duels werden gewonnen. Uit zo'n omschakelmoment dook linksback Twan plotseling op in de zestien van de tegenstander waar hij werd gevloerd. De toegewezen penalty werd door Jelle ingeschoten maar de keeper wist de bal te keren. Uit de corner die volgde kwam Javier goed vrij en kopte hard tegen de touwen. Gelukkig toch 2-0. Na dit doelpunt zochten de gasten uit Zoeterwoude-Rijndijk meer de aanval. Prima verdedigingswerk en een aantal reddingen van Rens voorkwamen de aansluitingstreffer. Halverweg de eerste helft moest Twan met een blessure van het veld. Willem nam zijn plaats in. Na 40 minuten stond er een keurige 2-0 ruststand op het scorebord.

In de rust maakte Sven plaats voor Sekou. Verhuisde Martijn naar de laatste linie, ging Javier in de spits spelen en bezette Sekou de rechtervleugel. Opende de JO17-1 in de eerste helft sterk, in de tweede helft deed de ploeg dat nog eens dunnetjes over. Na 3 minuten werd na een vloeiende aanval Vince bereikt. Zijn afgemeten voorzet zette Jesper oog in oog met de keeper en van dicht bij faalde de middenvelder niet. Daarna was het dezelfde Jesper die de bal op het middenveld oppikte en Javier aanspeelde. Die behield het overzicht en bood Sekou een schietkans. De invaller haalde de trekker over en leek de wedstrijd al vroeg te hebben beslist, 4-0. Echter binnen een minuut deed Meerburg wat terug. Met nog een ruim kwartier op de klok werd het zelfs 4-2. Hoewel er nog heel wat hachelijke momenten voor het Woubrugge doel waren, kwam Meerburg niet meer dichterbij.

Drie dik verdiende punten, al maakte we het ons zelf wel moeilijk. Na de 4-0 hadden we de wedstrijd moeten controleren. Helaas lukte dat niet en was het voetbal in die fase niet het beste van wat we dit seizoen hebben laten zien. De komende twee weken is de JO17-1 vrij. Op 2 november ontvangen we op eigen veld AVV Alphen.

Na vier wedstrijden de conclusie dat de JO17-1 prima meekomt in deze tweede klasse. Werd er onverdiend van Kickers verloren en spelen we in een competitie waar, met name in de top, iedereen van iedereen kan winnen.

Richard Bek bedankt voor het vlaggen.