Goede overwinning JO17-1

Voorschoten`97 JO17-2

9 november 2019 13:00

J. van der Salm

Ondanks de wekelijkse inspanningen van de onderhoudsploeg hadden de weergoden ervoor gezorgd dat veld 1 onbespeelbaar was geworden. Gelukkig was het kunstgras van veld 3 nog vrij en kon de wedstrijd tegen Voorschoten daar gespeeld worden. Na het gelijkspel van vorige week snakte de JO17-1 naar een overwinning. Dat moest dan wel zonder Twan gebeuren, hij zit nog steeds in de lappenmand. Hoewel de bezoekers wat lager op de ranglijst staan werd al snel duidelijk dat het ook vandaag geen appeltje eitje zou worden. Het was aan Rens te danken dat de 0-0 op het scorebord bleef staan. Af toe kwam Woubrugge er wel gevaarlijk uit. In minuut 11 besloot Jesse een vrije trap van een meter of 30 op doel te schieten. En dat deed hij dusdanig dat de keeper het antwoord schuldig moest blijven, 1-0. In het vervolg van de eerste helft werd Voorschoten de bovenliggende partij. Het was aan keeper Rens te danken dat Voorschoten niet eerder dan na 30 minuten spelen op gelijke hoogte kwam. Na twee onwaarschijnlijke reddingen moest hij in een één-op-één situatie dan toch capituleren. De 1-1 tussenstand was terecht. Net voor de gelijkmaker was Martijn in het veld gekomen in een poging in de voorhoede wat balvaster te worden. Die wissel pakte goed uit. Eerst was het Vince die op aangeven van Javier de 2-1 binnenschoot. Martijn was bij deze aanval de bliksemafleider. Twee minuten later rondde de spits een voorzet van Vince, vooraf gegaan door een sterke actie van Ruben, zelf af en gingen beide ploegen rusten met een 3-1 tussenstand.

In de tweede helft controleerde Woubrugge de wedstrijd. Al na 4 minuten vond Martijn, opnieuw op aangeven van Vince, voor de tweede keer het net. Met een 4-1 voorsprong zat Woubrugge op rozen.  Voorschoten werd niet echt gevaarlijk meer, terwijl Woubrugge regelmatig gevaarlijk kon worden. Met name Vince, zonder anderen te kort te doen, was een plaag voor de defensie van de groen-gelen. De voorsprong werd nog groter. Een slimme steekpass van Jesper op Javier gaf de laatste de kans om de 5-1 binnen te werken. Vanaf dat moment nam het elftal wat gas terug. Uit een hoekschop konden de bezoekers de eindstand op 5-2 bepalen. Een goede overwinning voor de JO17-1. Volgende week gaat de ploeg bij Alphia, de nummer twee op de ranglijst en nog titelkandidaat, op bezoek.