JO17-1 pakt drie punten na bizarre pot

SJZ JO17-1

7 december 2019 16:00

Voorafgaand aan de wedstrijd van SJZ JO17-1 - Woubrugge JO17-1 speelde het plaatstelijke eerste elftal tegen SJC 1. Trainer van SJZ 1 is Arie van Duin, ooit trainer van Woubrugge 1. SJC won eenvoudig na een, volgens Arie, totale off-day van zijn elftal. De  aanwezige supporters  die na deze oorwassing afdropen, hadden beter kunnen blijven. Over het spektakel wat zich onder het Zoeterwoudse kunstlicht voltrok, zal nog lang worden gesproken.

Eerder dit seizoen was SJZ JO17-1 nog te sterk voor Woubrugge. Hoewel geflatteerd, werd een oefenwedstrijd met 4-0 verloren. Tijd om iets recht te zetten.

De scheidsrechter had er zin in, want om 15.55 uur stond de man al klaar, terwijl Woubrugge nog volop in de warming up was. Na het eerste fluitsignaal begon Woubrugge erg sterk. SJZ kon nauwelijks onder de druk uitkomen. Het was dan volkomen tegen de verhouding in toen een mislukt schot Rens verraste en tergend langzaam in het doel rolde, 1-0.  Een poeier van Martijn had een beter lot verdiend, maar in de rebound werd niet attent gereageerd. Toen dezelfde Martijn het nogmaals probeerde kon de keeper ten koste van een hoekschop redding brengen. De corner werd door Jelle hard op de lat gekopt. Na 18 minuten bediende Jelle met een prachtige pass Martijn die nu wel profiteerde en met een lobje de 1-1 liet aantekenen. Op dat moment volkomen terecht.  Toen Sekou, in het veld gekomen voor Martijn,  vlak voor rust de 1-2 binnen werkte werd recht gedaan aan het spelbeeld.

Ook na rust opende Woubrugge sterk. Duels werden gewonnen en SJZ moest voornamelijk verdedigen. De grootste kans was voor Vince, maar de linksbuiten vond de keeper op zijn pad. Na 64 minuten toverde de scheidsrechter uit het niets een gele kaart voor Sekou uit zijn borstzak. Dit tot verbazing van (vooral) vriend en vijand. Sekou zou hebben nagetrapt. Een belachelijke beslissing, ook al omdat het vermeende slachtoffer niet eens reageerde en waarschijnlijk net zo verbaasd was als wij. Woubrugge voor 10 minuten met 10 man verder. En het werd nog erger omdat SJZ het cadeautje uitpakte. De voorzet werd van dichtbij ingetikt. Met nog 12 minuten op de klok en een man minder donkere wolken boven het veld. Gelukkig pakte Woubrugge de draad weer op en hield het hoofd koel op ondanks de meest merkwaardige beslissingen. De frustratie aan Woubrugge kant nam alleen maar toe nadat een smerige overtreding op Jesper niet bestraft werd onder het mom van de voordeelregel. Gelukkig werd de straftijd van Sekou overleefd zonder verdere schade. Totdat Jesse 10 seconde later ook geel kreeg. De middenvelder zei letterlijk: "de bal ligt niet stil". Geen onvertogen woord, geen belediging, maar wel weer met 10 man in de meest cruciale fase van de wedstrijd. Een lange bal van Martijn werd door de slimme Ruben over de keeper heen getikt en tegen de stroom in toch weer een voorsprong voor onze groenwitte. Niet heel lang kon worden genoten van de 2-3 want binnen een minuut was het weer gelijk, 3-3. De wedstrijd leek af te stevenen op een gelijkspel totdat Jelle in de laatste minuut nogmaals Javier met een lange bal op avontuur stuurde. De spits schatte de pass op de juiste waarde in en schoot tegendraads de 3-4 binnen. De ontlading was enorm, zeker ook toen het laatste fluitsignaal klonk.  Waarschijnlijk heeft het gezang in de kleedkamer het feest in de kantine overstemd.

Mannen een groot compliment voor jullie instelling van vandaag. Ondanks alle tegenslagen zijn jullie in een goed resultaat blijven geloven en gingen de drie punten verdiend mee naar de Bateweg.