Nederlaag JO17-1 na slechte wedstrijd

... (e.d.)

14 december 2019 13:00

P. (Peter) Richter

Op papier zou de wedstrijd tegen FC Lisse JO17-3 voor Woubrugge JO17-1 drie punten betekenen. Immers de thuisclub had nog nul punten en kreeg veel doelpunten tegen. Alleen wordt een voetbalwedstrijd niet op papier maar op (kunst)gras gespeeld.

Het was ook wel duidelijk dat Lisse wat spelers van hogere teams binnen de lijnen bracht. Tel daarbij op dat Woubrugge nog met de gedachte elders was toen er afgetrapt werd, dan weet je dat het een moeilijke middag wordt.  Binnen 20 seconden wist de thuisclub al te scoren, 1-0. Woubrugge probeerde wel te voetballen maar was heel slordig in balbezit. Ook verdedigend oogde het allemaal onzeker. Ballen werden half weggewerkt, duels werden verloren en de tegenstander werd heel veel ruimte geboden om te voetballen.  Toch bracht Martijn na 8 minuten de 1-1 op het scorebord door te profiteren van slecht uitverdedigen.  Nog even was er de hoop dat dit de ommekeer was, maar die hoop was  tevergeefs. Lisse wist twee maal te scoren en werd gerust met een 3-1 achterstand.

In  de kleedkamer was het heel stil (ook wel eens lekker). Door nogmaals de afspraken door te nemen werd getracht de ploeg op te laden voor de tweede helft. Maar ook in de  tweede helft bleef het spel onder de maat. Toen Lisse na een klein kwartier de 4-1 binnenschoot leek de wedstrijd beslist. Gelukkig had de thuisclub het vizier niet op scherp staan, anders was de 17-1 tegen een grote nederlaag aangelopen.  Een kwartier voor tijd werd het 4-2 door een eigen doelpunt. Toen niet veel later een kopbal van Martijn door een verdediger met de hand werd beroerd bracht Jelle vanaf 11 meter de spanning weer terug. Onverwacht toch nog een 4-3 tussenstand op de bord. Vince had de wedstrijd helemaal op zijn kop kunnen zetten, maar één op één met de keeper kreeg hij de bal niet langs de doelman. Twee minuten voor tijd besliste Lisse de wedstrijd en leed Woubrugge een 5-3 nederlaag.

Ook al had de tegenstander een aantal sterke invallers, Woubrugge had meer moeten brengen in deze wedstrijd. Jammer genoeg lukte dat niet. Volgende week spelen we nog een oefenwedstrijd tegen het Haagse DUNO.