Woubrugge derde na uitgestelde overwinning bij Football Factory

Football Factory 1

Woubrugge 1

21 december 2019 14:30

Woubrugge heeft het vervolg van de uitwedstrijd tegen Football Factory winnend afgesloten. De wedstrijd werd dinsdag 1 oktober al gespeeld, maar moest toen na hevige regenval worden gestaakt na 20 minuten. Zaterdag werd het restant gespeeld, met Woubrugge als winnaar.

De groen-witte formatie stond al die maanden al op voorsprong. Thomas Osthoff had Woubrugge op die regenachtige dinsdagavond al naar 1-0 gekopt. Osthoff was er dit keer, net als veel andere spelers van de uitploeg niet bij.

Dus moest de trainer Barry Buntsma improviseren. Zo had hij onder meer een basisplaats ingeruimd voor JO-19-verdediger Thijs Peters, die dus debuteerde in de hoofdmacht van Woubrugge. De 16-jarige Peters hield achterin uitstekend stand.

Voorin had Woubrugge moeite om de handbalverdediging van de Leidse studenten uit elkaar te spelen. Zodoende gingen beide ploegen met 1-0 de rust in.

Na de pauze lukte het de uitploeg steeds vaker om gevaarlijk voor het Leidse doel te komen. Uiteindelijk resulteerde dat na een goede actie van Bas Gorter tot een grote mogelijkheid voor Marco Zuidam. Oog in oog met de keeper faalde hij niet en verdubbelde hij de maandenlange voorsprong.

Een kwartier voor tijd gooide een andere debutant het duel helemaal op slot. Daniek de Groot, aka redder van de Chinees, kon na een mooie bal van Harry Buntsma alleen op het doel af en ook hij maakte geen fout: 3-0.

Daarmee was de koek wel zo’n beetje op. Een gehavend Woubrugge bleef schadeloos en klom door de overwinning naar de 3e plek van de ranglijst. Zo gaat de ploeg dus met een lekker gevoel de winterstop in! De competitie wordt 25 januari hervat met een thuiswedstrijd tegen Bernardus. Tot die tijd spelen de Nolinaboys nog wel enkele oefenwedstrijden, dus blijf ze supporten!