Woubrugge start competitie met mooie zege

LSVV 70 1

Woubrugge 1

4e klasse A

25 september 2021 14:30

A.B. Stroobach

Sportpark Kikkerpolder
Oegstgeesterweg 4 B
2334BZ
LEIDEN
tel. 071-5174083

Woubrugge is het voetbaljaar 2021/22 uitstekend begonnen. De equipe van Barry Buntsma won de traditioneel lastige uitwedstrijd bij de studenten van LSVV met 4-2. Twan van de Geijn, Gino Rolfes (2x) en Thom Buntsma wisten namens Woubrugge het net te vinden.

Toch was het de thuisploeg die uit de startblokken schoot. De studentenhaver was die morgen klaarblijkelijk goed gevallen, want al binnen 10 minuten stond de 1-0 op het bord. Woubrugge rechtte gedurende de eerste helft de rug en kwam via een afstandsschot van vleugelflitser Van de Geijn op gelijke hoogte. Dit was tevens de ruststand.

De jonge ploeg van Woubrugge, die dit seizoen veel potentiële toppers uit de jeugd zag doorstromen, rook bloed aan het begin van de tweede helft. Het was Rolfes die met zijn goal de verhoudingen op het veld ook op het scorebord wist weer te geven: 1-2. De Leidse studenten werden door de tegengoal echter weer wakker geschud en zetten niet veel later de bordjes weer gelijk.

Met nog 20 minuten op de klok kreeg Woubrugge de uitgelezen kans om opnieuw de voorsprong te grijpen. De bal werd door scheidsrechter op de stip gelegd. Aanvoerder T. Buntsma nam zijn verantwoordelijk en beschaamde die niet. De rooie routinier schoof de bal beheerst in de hoek.

De studenten begonnen aan een slotoffensief alsof ze een dag van tevoren nog moesten beginnen met leren voor een belangrijk tentamen, maar die missie mislukte. Rolfes maakte aan alle onzekerheid een eind door de marge in de slotfase op 2 te brengen. Niet kort daarna floot de scheidsrechter voor het einde van de eerste 90 competitieminuten in hele lange tijd.

Een uitstekend begin, dat uiteraard smaakt naar meer. Aanstaande zaterdag staat de altijd beladen wedstrijd tegen Koudekerk op het programma. Wees allen even voor 14.30 uur aanwezig om de jonge honden van trainer Barry Buntsma te supporten!

klik hier voor het verslag van deze wedstrijd op Leidenamateurvoetbal (plus fotoreportage)

bron gebruikte foto nieuwscarroussel: Leidenamateurvoetbal