Het bekeravontuur van de JO13

Alphen JO13-2

Groep 5 17

15 september 2018 11:00

De JO13 is het seizoen 2018 / 2019 met 14 spelers van start gegaan. De spelers komen uit allerlei verschillende teams. Er komen er een paar vanuit de JO12, een aantal spelers die vorig jaar in de JO13-2 en JO13-3 speelden en een nieuwe jongen die nog niet in clubverband heeft gespeeld. De begeleiding van het team werkt ook voor het eerst met elkaar. Al met al dus een mooie uitdaging om er met elkaar een mooi en leerzaam jaar van te gaan maken.

Het seizoen voor de JO13 is gestart in de laatste week van de schoolvakantie. Er waren toen nog verschillende jongens die of nog met vakantie waren of meededen aan de speelweek Woutje Brugge. Na de eerste twee trainingen speelde we op zaterdag 25 augustus al een eerste oefenwedstrijd. Helaas was dit tegen een tegenstander die aantal klasse hoger zou gaan spelen dan de JO13. De wedstrijd tegen Koudekerk JO13-1 ging dan ook ruimschoots verloren.

Na deze wat stroeve start zijn we vanaf 27 augustus lekker met het team aan de slag gegaan. De trainingsopkomst is goed en iedereen is enthousiast. Met elkaar hebben we afgesproken dat we de bekerwedstrijden zouden gebruiken om aan elkaar te wennen en om te kijken hoe we als team het beste tot zijn recht gaan komen. Dit betekende dat spelers op verschillende posities hebben gespeeld.

De eerste bekerwedstrijd was op zaterdag 1 september tegen ARC JO13-3. Deze wedstrijd begonnen we goed en we kwamen dan ook verdiend door een “spookdoelpunt” van Thomas op een 0- 1 voorsprong. Dit doelpunt leidde helaas tot enige discussie tussen de grensrechter van de tegenpartij en de scheidsrechter. Waarna de scheidsrechter besloot om even een paar minuten af te koelen. Na deze onderbreking was de JO13 toch een beetje uit zijn doen. De ruststand was dan ook 2-1 voor ARC.

Na de rust startte ARC sterk en Woubrugge  helaas wat minder.  Dit resulteerde al gauw in een 4-1 voorsprong voor ARC. Daarna kwam de JO13 weer wat beter in de wedstrijd. De paal en wat pech stonden een doelpunt van Lukas in de weg. Na een mooie actie van Aidan kwam toch de 4-2 op het scorebord. Met wat geluk hadden we ook nog de aansluitingstreffer kunnen maken. Maar dat gebeurde niet en ARC liep uit naar een 7-2 voorsprong. Het slot akkoord was toch voor de J013. Een mooie vrije trap van Thijs bracht de 7-3 eindstand op het bord.

De tweede bekerwedstrijd was thuis tegen Altior. De JO13 begon weer goed aan de wedstrijd, maar in de loop van de 1e helft werd Altior steeds wat sterker. Twee dode spelmomenten (een corner en een vrije trap) van Altior brachten de 0-2 ruststand op het bord. Het eerste kwartier van de tweede helft liep Altior uit naar een 0-4 voorsprong. De laatste fase van de wedstrijd was toch voor de JO13 en werd uiteindelijk beloond met een mooie afstandspegel van Aidan. Al met al een leuke wedstrijd waarin de JO13 zeker kansen heeft gehad, maar uiteindelijk een verdiende overwinning voor Altior.

Afgelopen zaterdag speelde we de derde bekerwedstrijd tegen Alphen JO13-2. Alphen had net als wij de eerste twee bekerwedstrijden verloren. Dus wie weet lag hier een mogelijkheid voor een goed resultaat. Dat resultaat kwam er en hoe! Met goed veldspel in met name de eerste helft. Waarbij iedereen goed vanuit zijn eigen positie speelde en elkaar ook de bal gunde ging de JO13 met een 0-3 voorsprong rusten. Het eerste doelpunt werd al na twee minuten gemaakt door Thomas. Vanuit een corner kwam de bal uiteindelijk voor de voeten van Thomas, die de bal zo in het lege doel kon schuiven. Dat was natuurlijk een mooie opsteker. De 2-0 werd gemaakt door Ties, die na een goede actie van Rik de bal zo in het doel kon schieten. De 3-0 was een prachtige afstandsknal van Romijn.

Na de rust gin de JO13 door met het goede spel. Een mooie pas van Lukas zorgde ervoor dat Lothfi recht op de keeper af kon. Lothfi ronde dit keurig af, 0-4. De 0-5 was een mooi voorbeeld van het goede samenspel. Lothfi kon weer alleen op de keeper af. Maar was niet zelfzuchtig en legde bal keurig opzij, waarop Rik de 0-5 en het lege doel kon tikken. De 0-6  werd ook door Rik gemaakt. De bal kwam vanuit een scrimmage uiteindelijk voor de voeten van Rik die de bal hard in het dak van het doel schoot. Een paar minuten voor tijd kwam ook nog de 0-7 op het scorebord een mooie actie van Thomas werd afgerond oor Lukas.

Na de eerste paar weken trainen en voetballen een mooie overwinning als beloning voor de spelers. We gaan met vertrouwen de competitie in.