JO14-1: verwachtingen zijn hoog gespannen!

Graaf W II VAC JO14-2

6 oktober 2018 10:30

E. van de Berg

Negen punten uit drie wedstrijden, een doelsaldo van 14 voor en 1 tegen en dat alles in de sterke tweede klasse. Dat is het resultaat van Woubrugge JO-14 tot nu toe!
Voor de derde keer in deze competitie pakte JO-14 de volle winst. Ditmaal was Graaf Willem / Vac de tegenstander. Een ploeg die de eerste twee wedstrijden, net als Woubrugge, ruim had gewonnen.

Woubrugge moest dus aan de bak en deed dat vanaf de eerste minuut. Al na 120 seconden had Pieter kunnen scoren uit een prima voorzet van Boris, maar de inzet van de hardwerkende spits ging net naast. Ook Bradley kreeg een goede kans om de score te openen, maar ook hij schoot naast.

De tegenstander, die zijn thuisveld op de grens van Den Haag en Wassenaar heeft, kwam er niet aan te pas en werd prima op eigen helft vastgezet. Vreemd was wel dat de keeper van Graaf Willem pas na een kwartier zijn opwachting maakte. De veldspeler die tot dan toe het doel verdedigde kon op de bank gaan zitten.

Na 20 minuten was het toch raak voor de thuisploeg. Een steekpass van Noah werd door Bradley op de juiste waarde ingeschat en de linkerspits rondde, alleen voor de keeper, bekwaam af.

Nog voor de pauze verdubbelde Woubrugge de voorsprong. Het was Pieter die in tweede instantie de bal tegen de touwen knalde.

De tweede rondgang liet hetzelfde beeld zien. Een aanvallend Woubrugge en een verdedigende tegenpartij die er sporadisch uitkwam. Al in de tweede minuut na de pauze scoorde Pieter de 3-0 uit een uitstekende voorzet van Thom,  die trouwens toch goed op dreef was en vaak aan de basis van een aanval stond.

Bij deze 3-0 tussenstand zorgde Jauke voor een hoogtepunt door een inzet van een van de aanvallers fantastisch uit zijn doel te halen. Iedereen telde het schot al, maar met een katachtige reactie pakte de sluitpost zelfs nog klemvast de bal. Geweldig om zo’n redding te zien! Vijf minuten voor tijd scoorde Bradley zijn tweede goal, maar 90 procent van dit doelpunt kwam op naam van Tess die door de verdediging slalomde en Bradley de bal op een presenteerblaadje gaf.

Weer een leuke wedstrijd en de verwachtingen zijn hoog gespannen!