MO15 verslaat Valken '68

2e klasse 2*

18 mei 2019 14:30

M (Mark) vd Horst

Zaterdag 18 mei stond volledig in het teken van het afscheid van Harry van der Weiden als leider van het eerste elftal. Op veld twee stond op hetzelfde moment de wedstrijd tussen Woubrugge MO15-1 en Valken '68 MO15-1 op het programma. Een aantal supporters had alvast een strategische positie ingenomen tussen beide velden zodat ze niet alleen de verrichtingen van de Nolina-boys konden volgen, maar ook met een schuin oog naar het spektakel tussen beiden Meiden teams konden kijken.

Vooraf een lastige tegenstander voor de thuisploeg. Eerder dit seizoen werd een oefenwedstrijd nog met 0-2 verloren. Ook op de ranglijst ontlopen de ploegen elkaar niet veel. Die voorspelling kwam in de eerste helft volledig uit. Nadat we een kwartiertje te laat hadden afgetrapt was Valken direct de bovenliggende partij. Woubrugge kwam er bijna niet uit. Als we al eens een aanval op konden zetten werden deze onschadelijk gemaakt door de razendsnelle laatste verdediger. Aangezien ons snelle wapen, Lina, op de reservebank zat, wisten onze dames daar geen raad mee. Al na 6 minuten was Valken inmiddels op een 0-1 voorsprong gekomen en ging fel op zoek naar een grotere voorsprong. Met wat kunst en vliegwerk bleven onze verdedigers overeind en werd keepster Noella niet echt getest, Pas na een half uur spelen was er het eerste schot op doel van Woubrugge, maar dit was een makkelijke prooi voor de keepster aan de andere kant. Lina was 5 minuten voor rust inmiddels in het veld gekomen voor Claire.

In de rust waren er een aantal omzettingen. Danielle werd gewisseld voor Irem. Anniek nam de plaats in van Abir. Voorin ging Amy naar de zijkant en moest Tess het in de spits opnemen tegen de "snelle".  Lina bezette de andere vleugel. Vanaf dat moment kreeg Woubrugge meer grip op de wedstrijd. Al na 5 minuten kon de uitstekende leidende scheidsrechter de gelijkmaker in zijn boekje noteren. Er was wel een slippertje voor nodig in de defensie van de bezoekers. Lina reageerde attent en ramde de bal in het lege doel. Met een klein kwartier kwam Claire weer in het veld voor Mila. Niet veel later had Amy een mooie kans maar zocht ze het doel veel te hoog. Na 18 minuten kreeg ze een identieke mogelijkheid. Nu bleef ze wel rustig en schoot de bal, op aangeven van Rianne, diagonaal in het doel, 2-1. Inmiddels was Woubrugge veel sterker en werden vrijwel alle duels gewonnen. Na 29 minuten werd de wedstrijd in Woubrugs voordeel beslist. Het was het mooiste doelpunt van de middag. Niet alleen was de afwerking bijna perfect, de hele aanval was er één uit het boekje. Na een aanval over veel schijven werd Tess bereikt. De spits kaatste keurig terug op Amy, die de bal fraai over de keepster net onder de lat in het doel schoot. In het restant van de wedstrijd kwamen de groenwitte dames niet meer in de problemen. Een 3-1 overwinning die uitgebreid op het veld werd gevierd.

Na een lastige eerste helft werd er in de tweede helft hard gewerkt en een achterstand verdiend omgebogen.

Volgende week de laatste competitie wedstrijd in Nootdorp tegen RKDeo. In theorie kan de MO15 er nog met de schaal van door gaan. Daarbij is de ploeg dan volledig afhankelijk van de resulaten op twee andere velden.  Nummer 2 Hazerswoudse Boys moet gelijk spelen tegen nummer 3 RKAVV. Minder waarschijnlijk is het dat lijstaanvoerder VVSB gaat verliezen bij het laag genoteerde Meerburg. Woubrugge zelf moet dan met 4 doelpunten verschil van RKDEO winnen. Mocht dit onwaarschijnlijke scenario waarheid worden dan nog is de schaal niet binnen. Een week later speelt RK Deo nog een inhaalwedstrijd tegen Meerburg en kan dan alsnog over Woubrugge heen gaan. Al zou deze Houdini act volledig passen in de vele ontknopingen die er dit seizoen al waren.