MO15 geeft twee punten cadeau

2e klasse 2*

9 februari 2019 12:30

Jan van der Salm

De tweede wedstrijd van de voorjaarsreeks is voor de MO15 in mineur geëindigd. De thuiswedstrijd tegen FC Lisse eindigde in een gelijkspel, waar eerder nog met 12-0 van de geelblauwen werd gewonnen.

Natuurlijk waren de omstandigheden erg moeilijk. De harde wind stond dwars over het veld, waardoor het lastig was om te voetballen. De eerste twintig minuten was Woubrugge redelijk de baas op het veld. Echte kansen werden er niet gecreëerd. Toch kwam de thuisploeg na 14 minuten op voorsprong. Een afstandschot van Mika was te moeilijk voor de keeper van Lisse, 1-0. Na wat wissels ging het bij Woubrugge plotseling nogal moeizaam. Verdedigend werd niets meer weggegeven waardoor een 1-0 ruststand werd bereikt.

Na de pauze was het windvoordeel voor bezoekers. Toch dook Woubrugge diverse keren gevaarlijk op voor het vijandelijke doel. Helaas werd het net niet gevonden. Lisse deed dat na 11 minuten in de tweede helft wel. Nadat eerder vanuit buitenspelpositie werd gescoord en de scheidsrechter het doelpunt terecht afkeurde, bleek deze waarschuwing niet aan te komen. De 1-1 was het logisch gevolg. Vanaf dat moment ging Woubrugge nadrukkelijk op zoek naar doelpunten. Helaas stond het doel een paar meter meer naar rechts dan waar Woubrugge het zocht. Vijf minuten voor tijd reageerde Amy wel attent op een afvallende bal en schoot de verdiende 2-1 op de scorebord. Met nog een paar minuten te spelen moest Woubrugge de overwinning toch over de streep kunnen trekken. Dat leek ook te lukken maar na ruim twee minuten blessuretijd werd de bal op het middenveld verloren en stormde Lisse nog één keer naar voren. Ongelukkig genoeg plofte de bal ook nog eens voor de voeten van de speelster van Lisse die juist niet aan de bal moest komen. Die wist met buitenkansje wel raak en bepaalde de eindstand op 2-2.

Tja, een wedstrijd duurt 70 minuten en soms komt daar wat blessuretijd bij. De MO15 heeft zichzelf enorm tekort gedaan door deze wedstrijd niet winnend af te sluiten. Voor de komende drie weken heeft de KNVB geen wedstrijden gepland, dus moeten we op zoek naar tegenstanders om tegen te oefenen.