Woubrugge mag niet klagen met gelijkspel bij LSVV

LSVV 70 1

Woubrugge 1

4e klasse A

14 december 2019 14:00

Woubrugge heeft voor het eerst gelijkgespeeld dit seizoen in de competitie. De groen-witte formatie knokte zich tweemaal terug na een achterstand bij de Leidse studenten van LSVV en mogen zodoende niet ontevreden zijn met de 2-2 einduitslag.

Want, eerlijk is eerlijk: Woubrugge was grote delen van de wedstrijd de mindere partij. Zeker na een gezapige eerste 45 minuten van Woubrugse zijde mocht de ploeg van geluk spreken dat het slechts met 1-0 ging rusten.

Onder het genot van een kop thee werd even duidelijk gemaakt dat Woubrugge uit een ander vaatje moest gaan tappen om nog een resultaat weg te halen bij de Leidse studenten. Gelukkig gebeurde dit ook. In een natte tweede helft – die zelfs even werd onderbroken door dreigend onweer – kwam Woubrugge al een stuk beter voor de dag.

Dat resulteerde in minuut ’55 tot de gelijkmaker. Linksback Twan van der Gein besloot een mooie solo met een venijnig schot die het midden van de paal trof. Gelukkig voor de uitploeg kwam de bal voor de voeten van Chris Verhoef, die de bordjes zo weer gelijk zette.

Ondanks dat Woubrugge op zoek wilde naar de voorsprong, kwam het team weer op achterstand. Een corner van LSVV werd knap ingekopt. Een harde tik, maar zeker niet de knock-out. In de persoon van Gino Rolfes herstelde Woubrugge de schade snel: 2-2.

Er volgden hier en daar nog wat kansjes, maar echte dotten vielen er niet meer te noteren. Zodoende beleefde Woubrugge zijn eerste puntendeling van het seizoen. De ploeg heeft nu evenveel punten als SJC en Meerburg (10) in de 2e periode, die nu 4 potjes oud is.

De volgende wedstrijd in deze periode zal in het nieuwe jaar zijn. Bernardus komt op zaterdag 25 januari naar Sportpark Bateweg Noord.